Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med Booting av Windows med USB tastatur/Mu


Anbefalte innlegg

Kan jo begynne med å ramse opp maskinvaren min, vet att det er håpløst å svare uten sånn info:

CPU: Intel P4 prescott 3.0 GHz S478

Hovedkort: Asus P4s800 med AGP og Socket 478

Skjermkort: Gainward Geforce 6800 Golden sample

Vannkjøling: merke Watercool (surprise)

Minne:1gb Kingston DDR 400

Harddisk: 1stk. Seagate 80 gb og en stykk ganske ødelagt WD 80gb

PSU:Seasonic 430 Watt <3

 

Tastaturet mitt er en del av denne pakken:

Logitech LX500

Mitt er LX500, akkurat likt bare i svart.

Altså en basestasjon til både mus og tastatur.

Har alltid brukt PS/2 kontakter, siden jeg slapp drivere, og det funket fint i bios. Men tastaturkontakten er en USB port med overgang til PS/2

 

Men så for litt siden sluttet musen å fungere, jeg fant ut at problemet var ett sted i Kontakten til musa, og att den fungerte når jeg byttet til USB. Siden både mus og tastaur kunne gå på den kabelen. (tror det er Kontakten på HK. som er gåen, da den ikke fungerte med en annen mus.

Det er jo greit, tenkte jeg, og det funker i bios og. Men så kommer problemet, når jeg skal starte maskinen, kommer jeg for gjennom bios (må trykke F1 hver gang PGA. SMART advarsel om WD disken (har selvsagt ikke noe viktig der, men trenger plassen) men så skjer det ingenting. Skjermbildet for windows oppstart kommer ikke, og windows starter aldri. ENeste måten er å starte windows med PS/2 tastatur (må jo trykke F1) og så koble om ved innlogging) Det fører selvsagt til mye slitsom krabbing under skrivebordet og slitasje på både knær og kontakter.

Vil helst slippe MAO.

Drivere fulgte ikke med og har aldri blitt brukt (eneste på CD er bedritne programmer til hurtigtaster)

 

Har ikke noen ide om hva som trengs, og hva som er årsak.

Alle (de fleste ihvertfall) svar mottas med takk!

 

PS: Spesiell takk til alle de som gadd å lese hele posten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt styr med å finne manual, men skal sjekke i bios neste gang jeg gidder å restarte. Har stilt på noe sånt halt on keyboard allerede. Men jeg kan faktisk bruke USB tilkoblingen i bios, selv om den ikke starter windows ordentlig.

6889141[/snapback]

Hos meg er det spørsmål i BIOS om Windows eller BIOS skal ta seg av driverne. Det er alltid sånn at en av dem virker ;)

Lenke til kommentar
ja jeg og mener at jeg måtte og endre en innstilling i bios for og få usb tastatur til og funke .....

 

 

( kan du ikke koble tastaturet til "ps2 " pluggen ( tastatur pluggen ) og muse kabelen i usb pluggen ... elr har jeg missforstått ... ? :p )

6889172[/snapback]

Forsto det sånn at både mus og tastatur bruker samme kabel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...