Gå til innhold

Demo av Space Empires V (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt å prøvd det, men fikk ingen kontroll over musa så det gikk ikke :( Jeg fikk ikke til å kontrollere musa i det hele tatt slik at jeg kom ikke videre fra der en får start vinduet med nytt spill osv. Kan i det minste ikke være mitt skjermkort når det er 7900 GTX som bør kunne takle en del.

Lenke til kommentar

Laster "as we speak". Gleder meg. Spillte Space Empires IV til jeg så mannen med ljåen.

Håper det funker på min PC

 

[edit]

Spillet funker hos meg. Spillte det 20 runder og ingen problemer.

Gameplayet er så og si identisk med SEIV. Grafikken er bedre, men man kjenner seg igjen med en gang.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvordan spiller jeg dette spillet da?

 

Jeg er ganske interessert i slike spill, men dette funker dårlig. Jeg vet ikke hva det går ut på engang  :ermm:

 

Someone who cares to help?

7118406[/snapback]

 

Som sagt har jeg spilt en del SEIV og kom ingen vei før jeg spilte gjennom tutorialen (boring, men den kommer seg)

 

Poenget med spillet er å ta din usle lille rase til herredømme over galaksen. Dette gjør du ved å kolonisere nye planeter, nedkjempe dine fiender og alliere deg med dine venner.

 

- Kolonisering foregår ved at du lager en ny blueprint av et koloniseringsfartøy, og bugger dette/disse. I begynnelsen kan du bare kolonisere en type planet (ice, rock eller gas). Utvikling av ny teknologi åpner for kolonisering av de andre planettypene.

 

- Utvikling foregår ved at du prioriterer vilke områder du vil satse på, mer ressurser er like kortere tid til ferdigstillelse.

Ressursene kommer fra koloniserte planeter. (kan velge hva du vil at en ny koloni skal satse på. Construction, research eller "mat".)

 

- Krigføring. Først må du utvikle tech, slik at du får tilgang til større og bedre chassis-typer av romskip. Så må du utstyre dem med komponenter (jepp, de fleste av disse må også utforskes først) Jo mer du velger å plassere på skipet, jo mer koster det å bygge, og det tar lenger tid.

Når blueprint er ferdig kan man velge å bygge. Fordelen med dette er muligheten til å customdesigne sine egne romskip, og oppgradere dem fortløpende.

 

Dette er bare kort hva spillet dreier seg om, men spill tutorialen!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...