Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, internett og grafikkort funker ikke


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen en splitter ny PC i dag, men til min store skuffelse får jeg ikke installert driverne til grafikkortet. Når jeg skal installere dem står det: "Cannot find drivers compatible with your hardware" og "Cannot find compatible hardware".

Nettverkskortet eller heller ikke noe bedre. Er integrert i hovedkortet MSI K9N Diamond. I enhetsbehandling står det at det ikke er nok tilgjengelige "ressurser" for enheten. Nedover står det en lang liste med mange av de samme oppføringene og en hel rekke med "Motherboard resources".

Jeg forstår ingenting. Har Windows 2000, men får ikke installert SP4 heller. Alt blir liksom helt feil uten internettet. Kjipt å sitte på 800x600 og 16 farger også.

 

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt merkelig, mulig os installasjonen har endel feil, fikk du feilmeldinger ?

Har du prøvd å søke opp driverene under Enhetsbehandling >egenskaper>oppdater driver ?

6883761[/snapback]

 

Jeg har brukt samme "distro" flere ganger før uten problemer, og jeg fikk ingen feilmeldinger. Driverne blir ikke funnet automatisk.

Lenke til kommentar

Har oppgradert til XP Pro nå og grafikkortet funker nå.

 

Dessverre funker ikke nettverkskortet enda.

 

Omtrentlig feilmelding:

"This device cannot allocate enough free resources (Code 12)"

 

Dette virker veldig rart siden det er intergrert i hovedkortet. Lurer på om dette er et kjent problem. Er det mulig at det er fordi kortet er såpass nytt og at det er "barnesykdommer"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...