Gå til innhold

Hvor finner jeg KUN kabel til skjerm?


Anbefalte innlegg

En forlengelseskabel til D-sub burde jo være mulig å bruke (med mindre du får for stor signaldempning) da en forlengelseskabel (som navnet antyder) forlenger alle lederne og de har samme pinnenummer og pinneplassering i begge ender. Det som kan være et problem er evt. skjeming på kabelen og hvilke ledere som er tvinnet rundt hverandre, når vi snakker om høyhastighetsoverførninger har dette mye å si for signalet, og har du for lang kabel eller en utvinnet en, så kan signalet bli dempet så mye at forsterkeren ikke kan lese det eller du kan få støy på signalet. Og da vil du få en drastisk dårligere lydkvalitet. Eventuelt kan du få et signal ut som vil kunne ødelegge høytalerne (veldig lite sannsynlig)

 

Ellers er det helt riktig som space17 sier, og det er jo selfølgelig en del garanti, lover og policyer inblandet.

 

Det jeg ville gjort hvis jeg hadde en forlengelseskabel, eller kunne fått tak i en billig var å prøve det, det som mest sannsynlig skjer hvis det ikke går er at du får dårligere lydkvalitet. (Men før du prøver mål med et multimeter om kabelen bare forlenger, altså at lederne inni er koblet til samme pinne i begge ender).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var ganske mange funksjoner, men jeg ville nesten bare prøvd.

ta og kjøp en D-Sub, 15 pin han, og en D-Sub, 15 hun kontakt, og ta en skjermet ledning, på f.eks 2m (med nok ledninger osv.)

også lag dem helt lik i hver ende. dvs pinne nr. 1 på hun kontakten går til pinne nr. 1 på han kontakten osv.

hvis det ikke funker, har du hvertfall ikke ødelagt selve fjernkontrollen :)

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...