Gå til innhold

Får ikke farger på TVen ved bruk av Radeon 9600...


Ulopolitanus

Anbefalte innlegg

Får ikke opp farger på TVen etter å ha "klonet" PC-skjermen, for å vise det samme på TVen.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Har akkurat kjøpt et nytt skjermkort - Radeon 9600 - med TV-out og hele pakken, og bruker S-videokabel (s-video-plugg og minijack til PCen, scart til TVen) som overgang mellom "vennene" mine, men får altså ikke opp farger. Bruker CATALYST Control Center til å endre på innstillingene.

 

Hadde som problem med det forrige skjermkortet, men etter mye om og men, fikk jeg det til. I innstillingene til det kortet fant jeg S-VIDEO blant PALene og NTSCene, og da fungerte det, men nå finner jeg ikke den mer.

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
se om tv'et ditt har en egen s-video kanal paa av kanalene (f.eks. "scart 2 S") ellers maa du skaffe deg en svideo-RCA Colorfix

6880437[/snapback]

 

Har bare én scartutgang. Og bare én AV. Har trykket på alle mulige knapper på fjernkontrollen, men finner bare én AV.

 

RCA Colorfix? Fant det ikke på komplett. Er dét det eksakte navnet?

Lenke til kommentar
se om tv'et ditt har en egen s-video kanal paa av kanalene (f.eks. "scart 2 S") ellers maa du skaffe deg en svideo-RCA Colorfix

6880437[/snapback]

 

Har bare én scartutgang. Og bare én AV. Har trykket på alle mulige knapper på fjernkontrollen, men finner bare én AV.

 

RCA Colorfix? Fant det ikke på komplett. Er dét det eksakte navnet?

6881418[/snapback]

Hva slags TV har du? Hvis den bare har en scartinngang så er det stor sansynlighet for at den ikke støtter s-video på scart. Da trenger du, som Changis sa, Colorfix e.l.

Lenke til kommentar
se om tv'et ditt har en egen s-video kanal paa av kanalene (f.eks. "scart 2 S") ellers maa du skaffe deg en svideo-RCA Colorfix

6880437[/snapback]

 

Har bare én scartutgang. Og bare én AV. Har trykket på alle mulige knapper på fjernkontrollen, men finner bare én AV.

 

RCA Colorfix? Fant det ikke på komplett. Er dét det eksakte navnet?

6881418[/snapback]

Hva slags TV har du? Hvis den bare har en scartinngang så er det stor sansynlighet for at den ikke støtter s-video på scart. Da trenger du, som Changis sa, Colorfix e.l.

6881502[/snapback]

 

Jeg har en "cirka" sånn S-videokabel (spesifikasjon for kabel: http://www.shg.no/images/produkt2/800174/K...W76S_50_37.jpg) og TVen heter Panasonic TX-25CK1F/M. Fant ingen spesifiaksjon for TVen på nettet. Sannsynligvis er det ut-av-marked TV, til tross for at det bare er tre år siden jeg kjøpte den.

Endret av Ulopolitanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...