Gå til innhold

"Plan3D" - Noen erfaringer? 2D til 3D konvertering


Månebaronen

Anbefalte innlegg

Vi driver og planlegger ombygging/ påbygging av huset vårt, og har fått en nabo som er arkitekt til å tegne for oss. Problemet er bare at han ikke tegner i 3D..

Jeg har forsøkt å finne et program som kan scanne plantegningene jeg har og omsette de til 3D.

Plan3D gjør visst dette såvidt jeg forstår ut fra nettsiden deres. Dette er tydeligvis en online tjeneste, og det er ikke mulig å laste ned en prøveversjon. Om jeg vil abonnere på tjenesten koster det 15$ pr mnd eller 35$ pr år.

Noen som har erfaringer med konvertering fra 2D til 3D med dette programmet?

Finnes det andre programmer som løser denne oppgaven også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo ta en kikk på denne tråden: Den store Sketchup tråden.

 

Har selv brukt dette verktøyet for å konvertere 2D til 3D på jobben for å se på plassering av produksjonsutstyr og tilhørende transportbaner i ulike høyder.

6880083[/snapback]

 

Støtter det rådet. Prøv ut SketcUp 5 som finnes som gratis versjon. Selvom 3D kanskje skremmer noen etter å ha sett programmer som 3DS Max og Cinema4D og andre slike programmer, så er SketchUp latterlig enektl og veldig bra.

 

Har du mulighet til å poste 2D bildet her? Sp lenge det ikke er altfor detaljert eller krevende så skal det være nokså lett å få det tegnet opp, hvis man har målene etc. Er det veldig detaljert og milimeter mål, så er ikke det mye vanskeligere, trenger kanskje litt mer tid til å prøve og feile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...