Gå til innhold

Conroe, Max 15k. Oppsett, please? : )


Anbefalte innlegg

Heihei

 

Konfirmasjon nærmer seg (i morgen :p ) og bruttern vil ha ny pc. Han har ingenting fra før, så han må ha full pakke (skjerm, mus, tastatur osv.).

 

Har sett meg ut noen deler som kan være greie for hans bruk:

  • Spille (Mest WoW, men også noen mer krevende spill)
  • "Vanlig" bruk; Skrive, Musikk, Msn, Surfing/Nettspill, Skype osv osv.

Det jeg har tatt ut til han er følgende:

 

Hw:

- Asus P5W DH Deluxe

- Intel Core 2 Duo E6600

[!Skjermkort settes inn her!]

[!Minne settes inn her!]

- Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

- MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

 

Diverse:

- Thermaltake Armor VA8000BWS ?Kanskje bytte

- Logitech Cordless Desktop EX110, Tastatur/mus, USB/PS2

- Logitech G7

- NEC DVD-brenner ND-4571 bulk, intern

- Samsung 19" LCD Syncmaster 940BW

----------------------

 

Musematte har jeg tenkt på, SteelPad 5L :love:

Headset, Koss SB45? Har det selv, veldig gode :wee:

Han skal sikkert ha noe vifter o.l., men det tar jeg senere :)

 

Ellers, noen innspill på delene? Mangler altså Minne (2Gb) og skjermkort, hovedsaklig.

 

Mvh

Øyvind :)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si meg enig, bygg et Conroe (core 2 duo) system istedet, mye mer for pengene..

 

Om du går for 1GB minne, hvorfor 2stk brikker?

Anbefaler deg å heller kjøpe 1stk 1GB brikke med tanke på senere oppgraderinger.

(PS: 2GB billig minne er som oftest bedre enn 1GB dyrt, mengde vinner over fart for å si det på en annen måte)

 

Asus skjermkort og Asus hovedkort samarbeider bedre?

Gå for det billigste 7900GT kortet og klokk om det MÅ være 7900GT, selv ville jeg gått for et X1900GT eller et X1900XT som begge er mer for pengene for tiden.

 

Resten er jeg sånn ca enig i..

Lenke til kommentar

Takker folkens, jeg er litt rusten på pc-bygging, så fint dere kommer med kritikk!

 

Om du går for 1GB minne, hvorfor 2stk brikker?

Anbefaler deg å heller kjøpe 1stk 1GB brikke med tanke på senere oppgraderinger.

(PS: 2GB billig minne er som oftest bedre enn 1GB dyrt, mengde vinner over fart for å si det på en annen måte)

2Gb minne er jeg vel egentlig enig i, men trenger noen forslag (linker :wee: ) der..

 

Hvorfor gå for et AM2 system når conroe er mye bedre?

AM2 system ble det bare fordi jeg har best erfaring med AMD, har jo ikke prøvd Concore, men tror ikke han vil bli missfornøyd med AM2..?

 

Gå for det billigste 7900GT kortet og klokk om det MÅ være 7900GT, selv ville jeg gått for et X1900GT eller et X1900XT som begge er mer for pengene for tiden.

Skjermkortet skal ikke klokkes uansett, verken jeg eller bruttern har peiling, og ser ikkenoe vits i det.

 

sus skjermkort og Asus hovedkort samarbeider bedre?

Husker ikke hvor jeg hørte det jeg, veit bare jeg hørte det et sted. Men det skal være et bra skjermkort da :)

 

Fortsett med kritikk! :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Hvorfor gå for et AM2 system når conroe er mye bedre?

AM2 system ble det bare fordi jeg har best erfaring med AMD, har jo ikke prøvd Concore, men tror ikke han vil bli missfornøyd med AM2..?

Bare fordi at han ikke misfornøyd med et AMD-system betyr ikke at Intel ikke er et bedre valg. AMD har mistet ledelsen nå :).

Lenke til kommentar

Det er meget mulig, men jeg sa ikke akkurat det du sier der. Sa ikke at AMD er bedre bare fordi han ikke blir missfornøyd, men, at han vil kanskje bli like fornøyd med et AMD som med et Intel oppsett. Han er ikke så kresen av seg.

 

Uansett, noen som har forslag til 2Gb minnebrikker - Netshop/Ps Data?

Burde ikke være dyre, max 2 500,- , helst 2 000,- :)

 

Takker meget for alle forslag/kritikk som kommer her, setter pris på det.

 

Øyvind

 

Ang. skjermen, kan ikke gå mye høyere på prisen, egentlig ikkenoe i det hele tatt :pSkjerm, Musematte, Tastatur, Mus tror jeg jeg dropper eller tar en billigere en, forslag der? Resten er fastsatt, tror jeg :)

Lenke til kommentar

Kabinettet er dyrt syns jeg. Men hvis han absolutt vil ha det og har råd er det jo greit. :)

 

Blir neppe misfornøyd med AM2 og hvis SLI er viktig er det dårlig utvalg av slike kort til Conroe. Men Nforce 590 SLI Intel edt. står på trappene. Foreløpig er det ifølge prisguiden kun et kort som er å få kjøpt med 570 SLI intel edt: Asus 570 SLI intel edt.

 

Det skal være stabilt og bra, men ikke særlig egnet til overklokking.

 

Jeg vil uansett anbefale Conroe, men det er ikke jeg som skal ha pcen. :)

 

Skjermkortet er bra, men du kan jo også ta en titt på 7950GT. Ellers er det jo flere ATI kort der ute, om det er aktuelt (X1900XT 256 mb (mye for pengene), X1900GT). Asus 7950GT 512mb.

 

2Gb minne er absolutt å anbefale, litt surt at minneprisene akkurat har skutt i været. :hrm:

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Ja, det er litt dyrt. Men må se om jeg ikke finner et annet han liker :)

 

Jeg har ikkeNOE peiling på Intel i det hele tatt, det er en grunn til at jeg satt opp et AM2 System, så det var egentlig det det gikk på. Når så mange anbefaler Conroe, så må jeg nesten spørre igjen om det er noen som kunne ha satt opp et pent oppsett til meg, som har gode fremtidsutsikter? : )

 

Og noen gode 2Gb Dual Channel minnebrikker, takk ;)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...