Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar pc


netrom87

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg ønsker å kjøpe meg en bærbar pc, og jeg skjønner at jeg må legge ut litt penger for teknologi pga. at alt er mye mindre enn på en vanlig stasjonær pc. Men jeg har ikke peil på bærbare datamaskiner så når dere kommer med forslag hadde det vært greit om dere forklarte forskjellen nogenlunde bra, istedenfor å si

Denne har en Core 2 Duo prossessor, mens den andre "bare" har en Core Duo prosessor.
Dette sier meg virkelig ingenting!

 

Jeg vet også at det er 1000 andre emner med akkurat samme emnetittel, men har ikke funnet noen som passer for meg, samtidig som jeg er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe.

 

 

Allikevel så vil jeg ikke gå over en pris på 8000 kr. Mulig jeg klarer en tusenlapp ekstra om dere klarer å overtale meg :)

 

Det jeg ønsker av pc'en, eller mine bruksområder er msn/internett, se dvd, spilling blir det nok ikke så mye av, men ønsker et greit grafikkort. Jeg skal bruke den til skole og lekser, vil også ha trådløst internett på den. Når det gjelder skjerm vil jeg gå for 15'4.

 

Også har jeg noen innledende spørsmål:

 

Ram: 512 vs. 1024?

Grafikkort: Jeg skal spille enkle spill som er 1-3 år gamle, så der trenger jeg kansje ikke legge igjen så mye penger?

Prossesor: Vil ikke ha en treg pc

DVD-brenner: Det er nok ikke behov for en dvd-brenner, men en cd-brenner og en dvd-leser er greit.

 

Batteritid er kansje litt greit, men skal egentlig bruke den i nærheten av stikkkontakter til enhver tid så det må ikke være slik at den må holde i 5-6 timer.

 

Jeg har altså ingen store krav til ekstreme prestasjoner fra min bærbare.

 

Håper noen på forumet her kan komme med noen fine forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...