Gå til innhold

HP Pavilion DV6086 - mitt inntrykk


Merolen

Anbefalte innlegg

Er den et bra kjøp når den skal brukes til:

- Skrive (mye)

- Surfing

- Noen programmer (Guitar Pro 5 osv..)

- Musikk

- Se på DVD

- Brenne DVD

- CS 1.6

- Battlefield 2..?

 

Virker veldig solid og greier..

 

Edit: Kan den klare Vista bra, når det kommer?

6945592[/snapback]

 

Skal prøve å svare på innlegget ut i fra min erfaring med PCen. Bruker du den ofte uten tilgang til strøm? Batterilevetiden er ikke allverden.

 

Den har bra med minne, 1gb og 120gb harddisk som burde være nok til å drive med musikkredigering og innspilling.

 

Det er en mediapc, syns den funker bra til musikk og skjermen er veldig klar og digg å se på film med.

 

Brenning av DVD går veldig fint.

 

Har selv spilt CS source på den, det funker fint det:) Er GeForce Go7200 med 64mb minne og 192mb minne delt med resten av PCen (tilsammen 256mb). Battlefield 2 vet jeg ikke. Men husk at det er en bærbar, ikke akkurat ment som en spillmaskin.

 

Hadde du ikke hatt spillkriteriene ville jeg anbefalt denne PCen med en gang. Passer perfekt til de andre punktene.

 

Glemte å ta med at det står et fint lite klistremerke på den som sier Windows vista capable. Men anbefaler ikke å bruke Vista før om leeeenge når de har fjernet alle de dumme bugsa de ikke rakk å fikse før de ga det ut.

Endret av Merolen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har dv6086 lightscribe funksjonen?

6979269[/snapback]

 

Det er sånn som gjør at brenneren kan skrive CDlabel? Nei, den har ikke det. Men finnes andre HPer som har det tror jeg. De som har Lightscribe tror jeg har et klistremerke som sier det nederst til høyre på bærbaren på samme sted hvor nvidia, winblows og AMD merkene står

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
du sier du ikke får lagt inn ubuntu, vel.. jeg har en hp pavilion dv6000 maskin. Jeg hadde samme problemet med at den hang på visse plasser. jeg la inn "noapic nolapic" i command line, vips.. ubuntu ville inn :)

7177094[/snapback]

 

Har lest at det funker. Men da får man vel andre problemer? Når har jo flere av distroene kommet med nye versjoner, men alle sliter med acpi problemet. Selv om det sikkert ikke er deres feil da. Fått trådløse kortet til å fungere for eksempel?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
lager nesten like høy lyd som dvd-brenneren når vifta går hører d veldig godt hvertfall...ett minutt av, og 20-30 sek på. Har denne maskinen http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=c:...;p:1128880;ti:0

7289498[/snapback]

 

Har dv6086 selv. God lyd i den vifta, men at den holder på så lenge av gangen kan ikke være riktig. Min slår seg på av og til også og bråker som bare det, men ikke på langt nær så lenge av gangen.

 

Vet ikke helt om det er noen motherboard minitorer som funker på bærbar, aldri testa. Men det er det sikkert. Installer f.eks Motherboard Monitor og sjekk hvor varm CPUen er (så sant det funker). Høres absolutt ikke riktig ut spør du meg. Skjer det samme når du bruker den uten ekstern strøm? Da skal den klokke seg ned og ikke bli så varm. En annen ting, skjer dette alltid?

Lenke til kommentar

Halleluja brødre!! Endelig har BIOS oppdateringa kommet til dv6086 :D Ser det er andre som har funnet det også. Plutselig ble livet litt bedre ;) Bare de i tillegg kommer med beskjed at ingeniøren som kom opp med den lyden får sparken så er jeg fornøyd :p

 

Bare det kan bli mulig å disable de to mediaknappene som man tilfeldigvis kan starte opp maskinen med så begynner vi å nærme oss et meget bra produkt som jeg faktisk kan anbefal istedet for å fraråde folk i fra å i det hele tatt se på denne bærbaren...

 

Edit:

hehe, punktum eller komma er ikke noe gøy :p

 

Folk var veldig glad i å trykke på de mediaknappene på skolen ja. Fuck them nå;)

Endret av Merolen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallais,

 

Jeg har også en DV6086, og har fra første stund hata de pipetastene dypt og inderlig...Stor var derfor min glede da jeg kom over de siste postene i dette forumet!

 

Nå har jeg lasta ned den nye BIOS-versjonen, og kjørt exe-fila...Men åssen får jeg kvælt pipelyden? Hjelp!

 

Akka

Lenke til kommentar

Batteri problemer på dv6000 (og dv9000) kan óg komme av en gammel bios versjon. Anbefaler å oppdatere biosen til versjon F1A som er den nyeste, den fixer blant annet batteri levetiden hvis PCen har gått ned i dvalemodus og hvis noen har opplevd at PCen har startet av seg selv. :hmm: Mulig at det er en fix for å fjerne pipingen fra hurtigtastene i bios.

Biosen kan lastes ned fra hp.com sine sider

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...