Gå til innhold

Restarte PC/Router vha telefon.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Restarte routeren kan man vel få til med waveman tipe ring hytta varm (men dette utstyret koster ofte endel kroner).

Hva med at du setter den opp til kjøre et script hver gang du sender den en sms (logg inn i routerens setup og velg restart etc.)

En siste løsning er jo å sette på en timer som tar strømmen et par ganger i døgnet, da mine problemer var som verst satte jeg på timer tok strømmen til kabelmodemet 3 ganger i døgnet (det eneste som var synn var at jeg ikke hadde en digitaltimer og da var internett nede 15 min 3 ganger i døgnet)

 

Mine problemer lå heldigvis hos ISP og er nå løst, men hvis det er utstyret ditt det er problemer med bør det jo byttes på sikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke så ille at det stopper hver dag, men det typiske er jo at det pc/router mister kontakten akkurat når man trenger dem, og ikke er hjemme. Hadde derfor vært fint med en billig løsning der man f.eks. kan sende en SMS til en mobiltelefon, og få den til å ta strømmen på pc/router.

Dette bør vel forholdsvis lett kunne lages med et rele + ta signalet fra høyttaleren på telefonen + muligens noe forsterking. Problemet er at jeg ikke kan nok elektronikk desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...