Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router+aksesspunkt.. ikke kontakt med routeren


Anbefalte innlegg

Routeren og trådløst nett fungerer.. SSID er lik og aksesspunktet viser at det er koblet til nettet, men oppnår ikke kontakt med router via pc.

 

Noen tips?

 

Aksesspunktet er koblet til og konfigurert etter beste evte ;) Satte fast ip og subnetmask på pcen for og koble til aksesspunktet(stod i bruksanvisning)..Får ikke kontakt uten fast ip.

Routeren og Aksesspunktet er begge av merket D-link.

 

Håper noen kan komme med litt tips her :hmm::dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

modem til router -> AP til pc med tpkabel.

.

jeg forstår ikke helt hva du mener hehe ;) noen som gidder å forklare litt?

Hva skal standard gateway i nettverksinstillinger stå som ?

 

Nettverket er foresten helt uten sikring.. ikke kryptering eller noe

 

 

EDIT: Nå har jeg lest litt om dette å funnet ut at aksesspunktet må settes opp i samme ip-range(om man kan kalle det det) som routeren. Stemmer dette? Høres jo egentlig litt logisk ut med tanke på hva routeren normalt ville gitt til f.eks en bærbar pc.

 

Så altså:

 

Bytt aksesspunktet sin ip til f.eks 192.168.0.3(om router er 192.168.0.1), bytt tilbake til motta ip-automatisk på pc'en og så skal det fungere?

 

Har jeg forstått rett?

Endret av e321
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår deg:

 

Du har et nettverk med et modem som er kablet til en trådløs router. Denne routeren skal sende signal til APen, og du prøver å hente nettverket fra APen med kabel til PCen.

 

For at dette skal fungere, er du avhengig av at APen kan settes opp som klient i trådløsnettet. Det er det langt fra alle APer som kan. Mange routere mangler også denne funksjonaliteten.

 

Dersom du poster typebetegnelsene på router og AP, er det sikkert noen som kan fortelle deg om oppsettet er mulig. Jeg har dessverre lite erfaring med Dlink

Lenke til kommentar
Slik jeg forstår deg:

 

Du har et nettverk med et modem som er kablet til en trådløs router. Denne routeren skal sende signal til APen, og du prøver å hente nettverket fra APen med kabel til PCen.

 

For at dette skal fungere, er du avhengig av at APen kan settes opp som klient i trådløsnettet. Det er det langt fra alle APer som kan. Mange routere mangler også denne funksjonaliteten.

 

Dersom du poster typebetegnelsene på router og AP, er det sikkert noen som kan fortelle deg om oppsettet er mulig. Jeg har dessverre lite erfaring med Dlink

6871810[/snapback]

 

Det stemmer.. Har desverre ikke modellnr. her, eneste jeg vet er at begge 2 er d-link og at AP'et er laget for dette.. (viser i f.eks bruksanvisningen at det kan kobles til ps2 og xbox om du har trådløst nett..)

 

Men er det noen som kan gi en standard forklaring på hvordan ett aksesspunkt vanligvis kobles til ett trådløst nett??

 

Takker for svar,

 

Mvh

Espen

Endret av e321
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...