Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin nekter å starte med nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fremskritt  :woot: Fikk du noe på skjermen? Eller kortsluttet du kanskje mens kabelen var løs? Prøv å sett den i hovedkortet i så fall og gjør det samme igjen så blir det spennende.

6872213[/snapback]

Hvordan kan jeg sette den i hovedkortet og samtidig kortslutte? Måtte jo nappe den ut for å komme til med bindersen...? Men det er helt sikkert en grønn sak i andre enden og, om jeg ikke tar feil :)

Lenke til kommentar
Skjermkortet virker? Mener du da at du får bilde på skjermen eller bare at viften går? Dobbeltsjekk at strømkontaktene til DVD/CD/HDD sitter som støpt inntil. Prøv evt å bytte litt frem og tilbake på de involverte kontaktene. Merkelig at alle de skal bli vrang samtidig.

6872289[/snapback]

Det er bare vifta på skjermkortet som går, ja. Kontaktene sitter som faen. Kan prøve å bytte litt frem og tilbake da...

Lenke til kommentar

Jeg har fått harddiskene til å "starte" tre ganger og de samme gangene virker og DVD og cd-rom. Men jeg kommer ingen vei likevel. Skjermbildet er sort. Lysene på tastatur og mus lyser ikke. Harddiskene og DVD-romen starter kun når jeg har et kort i AGP-porten, ikke ellers.

 

Merkelige greier jeg har fått rota meg borti. Har tatt ut batteriet på hovedkortet og satt det inn igjen, uten at det hjalp. Har byttet plass på minnebrikka, ettersom det har hjulpet tidligere, men ingen lykke denne gangen. Ser ut som om hovedkortet mitt har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Det der høres veldig kompleks og tilfeldig ut. Jeg er redd jeg kan ikke hjelpe noe særlig mer uten å få fiklet i det med egne hender. Vil du fortsette å prøve så kommer du sikkert frem til noe etterhvert. Er det en eldre og svak PSU kan det være at den leverer for lite total strøm til å drive alle komponentene, men det skal litt til. Å bytte hovedkort er en strevsom affære. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...