Gå til innhold

NTLDR Mangler? Innstalering av xp


Anbefalte innlegg

Heisann.. blir litt frustrert nå, endelig fått delene som har vært på reparasjon, netshop har gått hjem for helgen og dere er mitt eneste håp. Var godt igang med innstallasjonen da det plutselig kom opp en feil. Stod at hvis dette var første gang kunne du bare starte på nytt men da kom NTLDR mangler opp. KOmmer hver gang. Hva er dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og sett harddisken som første "boot device" i BIOS, eller iallefall som en av de tre alternativene du kan sette, hvis du ikke har gjort det.

Hvis du har flere harddisker, gå inn på "Harddisk priority", altså harddisk prioritet, og sett den harddisken du har Windows på som første harddisken som skal "sjekkes"/bootes.

Varierer hvor det ligger på forskjellige hovedkort, men hos meg ligger dette under "Advanced Options" i BIOS.

 

Hvis dette ikke funker, så si ifra :)

Lenke til kommentar

Ok, jeg bootet fra cden istedenfor. Klarte nesten å innstalere det ferdig nå før det kom opp at en fil ikke vil innstalleres. Prøvd å ta inn og ut cden og å trykke enter ett utall ganger. Har en mulighet for å hoppe over den filen. Noen risiko? Må dere vite hvilken fil det er i såfall?

 

*Filen er cpqdap01.sys*

Endret av [TA]Gunners
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...