Gå til innhold

Creative X-Fi og Windows Vista RC1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Creative X-Fi XtremeMusic (i tillegg til integrert lydkort på hovedkortet), men får ikke dette til å fungere i Windows Vista RC1 (64-bit). Det integrerte lydkortet fungerer. Har noen andre fått Creative X-Fi til å fungere i Vista RC1?

Jeg har prøvd å installere Windows Vista Beta 2 driverne fra Creative, men Vista ville ikke godta dem fordi de ikke var digitalt signert... jeg prøvde da å slå av denne signatur-sjekken, og da så det ut som driverne ble installert, men lydkortet finnes fortsatt ikke over listen over lydkort (Control Panel -> Sound), kun det integrerte lydkortet er listet opp der. Det ser imidlertid ut som om driverne er installert når jeg ser i Device Manager.

Jeg har også prøvd å installere x64-driverne til Creative, som er beregnet for Windows XP x64, men det ga samme resultat som ved Vista Beta 2 driverne.

Noen som har noen tips, eller som evt. kan si sikkert at "dette vil ikke fungere før Creative kommer med nye drivere"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nå prøvd å disable det integrerte lydkortet (etter å ha avinstallert driverne), men det hjalp ikke stort. Jeg får likevel ikke X-Fi-lydkortet til å fungere. Til slutt ga jeg opp og enablet det integrerte lydkortet igjen, men da fikk jeg ikke det til å virke heller :hrm: Den eneste endringen er at det ofte dukker opp en BSOD når Vista-innloggingsbildet dukker opp, så nå tror jeg at jeg venter til Creative kommer med en ny driver... men takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...