flogieboogie Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hey! Sitter å og sliter med å få PC'en i gang. Alle komponentene som man ser i signaturen er nå montert og festa, og må si det ble temmelig fett MEN, når jeg starter opp kommer jeg ikke inn i biosen. Alle vifter går som de skal, lyser både på HK, skjermkort, og i front av panelet så strømforsyninga burde ikke være problemet. Har tenkt på at rammen kan være årsaken, men jeg kan ikke skjønne helt hvordan. Får heller ikke liv i DVD brennern, men harddisken surrer og går. Det er altså bildet jeg ikke får frem. Jeg kjører CRT skjerm foreløpig med overgang til skjermkortet mitt som ser ut til å funke, men får ikke noe bildet for det. (har ikke prøvd andre skjermkort grunnet tilgang til det) Har festet spacere mellom HK og kabinettet, så HK burde være i orden. Mulig jeg har koblet noe feil men skjønner ikke helt hva Er det noen som har noen idé om hva som kan være feilen? Takker alle for svar!
wewwen Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 (endret) Før jeg gidder og lese posten din sett i denne kontakten : Endret 14. september 2006 av ErikFN
nabbskall Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 kan være skjermkort, ekke helt sikker, men om det skulle være rammen skal det ikke pipe da? gjorde ivertfall det med meg da jeg bygde pc, og da var rammen defekt
Vu-caN Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Utrolig mange som har dette problemet for tida... Jeg bestilte 2 sett conroe, og begge var slikt. Skal ned på datakjeden og teste ett av hovedkorta i morra. Ligger feilen der sender jeg begge hovedkorta i retur. Maks irriterende å glede seg til ny pc, så funkern ikke...
flogieboogie Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 (endret) Før jeg gidder og lese posten din sett i denne kontakten : 6865276[/snapback] ja, nå er det ingen kontakt som ser slik ut på strømforsyninga, MIST 500W. Har satt inn en lang brei en, ATX20/24 regner jeg med at det er. Edit: har heller ikke hørt noe pip fra rammen så kan ikke helt skjønne hva som er feil. Er J**** irriterende ja når ting ikke funker, men er nå slik det er Man må prøve og feile... Endret 14. september 2006 av jurgeeen
wewwen Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Nei, det er ALLTID en 4 pins kontakt til og ta i der. Så lenge det er snakk om en ATX- powersupply.
flogieboogie Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 hm, du har kanskje rett Fant en åttepins kontakt, ikke 4 pins, men jeg fikk den til å passe. Kan dette ha vært årsaken til problemet? (hater når det er så enkelt ... føler meg litt som en idiot )
wewwen Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 ææ, du bør ikke "få dem til og passe". Bare let litt til, jeg vet den er der.
Harvester Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 (endret) Det skal være mulig å dele den 8-pin kontakten til 2stk 4-pin såvidt jeg vet. Endret 14. september 2006 av Ungoliant
Gunnar B Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Hvis det er MIST, 500W, ATX 2.2, 20/24 pins du har. skal det være med en P-4 kontakt Tilkoblinger ATX20/24 :1 stk. P4 : 1 stk. CPU8 : 1 stk. S-ATA : 4 stk. PCI-e : 2 stk. Drev : 7 stk. Minidrev (floppy) :2 stk.
flogieboogie Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Det skal være mulig å dele den 8-pin kontakten til 2 4-pin såvidt jeg vet. 6865520[/snapback] Ja, og nei, det finnes ingen enkel 4 pins kontakt. Er vanvittig mange forskjellige kabler, men det eneste jeg fant som kunne minne om den kontakten var den 8 pins kontakten og 6 pins til skjermkort noe som det hvertfall ikke er.
Gunnar B Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Tror du kan bruke den 8 pins kontakta. Fra Microplex: Denne kabelen kobles til 12V 8P kontakten på strømforsyningen. 8-pins CPU kontakt finnes typisk på dual CPU hovedkort (EPS), men også noen high-end singel CPU hovedkort har en slik kontakt. Kontakten består egentlig av 2 stk. P4 kontakter som kan taes fra hverandre så denne kontakten kan også brukes som P4 kontakt.
flogieboogie Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 Jepp, den passa hvertfall Nå må jeg nesten koble ut her og se om dette gjorde susen . Takk for all hjelp! Blitt glad i dette forumet her nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå