m3rl Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Viss noen finner brukte 35mm F2.0 eller 28F2.0 så må dere si i fra til meg, dette øsnker jeg veldig! (Foruten 24mm F2.8 so jeg kanskje skal kjøpe meg) 7922800[/snapback] hmm, jeg kunne godt tenkt meg en 35 eller 50 f1,4 eller f1,7 disse går for en ikke ALTFOR høy pris brukt på ebay... slenger meg på listen hvis noen har disse linsene, alle er aktuelle
Litejk Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Bra objektiv alle sammen, jeg kunne tenkt meg å ha det i slik rekkefølge: 20F2.8-35 f2-50F1.4/1.7 ( samme) 85F1.4, resten har jeg fra før, men kunne også tenkt meg en 400mm F5.6 eller noe slikt halvveis billig teleobjektiv.
kimare Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 hmm, jeg kunne godt tenkt meg en 35 eller 50 f1,4 eller f1,7 disse går for en ikke ALTFOR høy pris brukt på ebay... slenger meg på listen hvis noen har disse linsene, alle er aktuelle 7927447[/snapback] 35mm f1,4 må du nok regne med å betale ca 6000,- med alt (porto+mva). 50mm f1,4 får du for 3000,- hos Japan Photo helt ny. 50mm f1,7 får du for en knapp 1000-lapp med alt.
pdiddy Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Wee! Ville bare si at om noen få dager er jeg også lykkelig eier av et Sony A100! :!: Har lest og lest nå i mange uker for å kunne bestemme meg, og det ble Sony! Og ble overrasket da jeg så at MPX hadde kameraet som ukens tilbud! Passet meg enda bedre! Så nå må jeg vel også skaffe meg en 50mm og en bag så skulle jeg være klar til action!
m3rl Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Wee! Ville bare si at om noen få dager er jeg også lykkelig eier av et Sony A100! :!: Har lest og lest nå i mange uker for å kunne bestemme meg, og det ble Sony! Og ble overrasket da jeg så at MPX hadde kameraet som ukens tilbud! Passet meg enda bedre! Så nå må jeg vel også skaffe meg en 50mm og en bag så skulle jeg være klar til action! 7942176[/snapback] godt, da er vi en til. som ny a-100 eier anbefaler jeg deg www.dyxum.com hvor mye måtte du gi for kameraet?
Litejk Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Han betalte vel utrolige 5.995kr som er prisen på mpx.no . Det er en sykt bra pris!
pdiddy Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Det medfører riktighet! Følte meg med heldig med tidspunkt på kjøp så dette blir bra :!:
MyBigMouth Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 ÅÅh.....50mm'ern min er på postkontoret Samt en linse til Skal skrive så blekket spruter på nynorskprøven imorra, løpe hjem, så på posten:D
pdiddy Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Vant nettopp en auksjon på eBay av en Minolta 50mm 1,7 til $76! Gleder meg til å få den!! Mange snakker varmt om beercanen leser jeg, er den fortsatt å anbefale? Føler at med en 50mm, kitobjektivet og en zoom er en veldig bra start.
Fulgu Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Skrevet 21. februar 2007 Enig, Kit + 50mm + Ølboks dekker 90% av en nybegynner\amtørs behov vil jeg tro. Du kan prøve deg på landskap med den vide enden av Kit'en, Portrett med 50mm og til nød med Ølboksen, og ellers Ølboksen for dine telebehov.
MyBigMouth Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Enig, Kit + 50mm + Ølboks dekker 90% av en nybegynner\amtørs behov vil jeg tro.Du kan prøve deg på landskap med den vide enden av Kit'en, Portrett med 50mm og til nød med Ølboksen, og ellers Ølboksen for dine telebehov. 7990616[/snapback] Tja. Jeg ville kanskje også nevnt et macro objektiv som neste på listen da. Med et makro objektiv, så kan du ihvertfall ikke klage på at du mangler motiver... Noen som har et godt tips til et billig og bra macro objektiv?
pdiddy Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Meget bra! Søker rundt på ebay (usa, england og tyskland) etter en beercan nå og ser hva de går for. Er det noe spesielt jeg bør kikke etter i en annonse når det gjelder dette objektivet? Prøver også å få tak i en kamerabag og har falt litt for crumpler sine da jeg eier en crumpler sekk til mac'en fra før av. Noen som har god erfaring med disse? Har sett meg ut en Pretty Boy XL!
kimare Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Enig, Kit + 50mm + Ølboks dekker 90% av en nybegynner\amtørs behov vil jeg tro.Du kan prøve deg på landskap med den vide enden av Kit'en, Portrett med 50mm og til nød med Ølboksen, og ellers Ølboksen for dine telebehov. 7990616[/snapback] Tja. Jeg ville kanskje også nevnt et macro objektiv som neste på listen da. Med et makro objektiv, så kan du ihvertfall ikke klage på at du mangler motiver... Noen som har et godt tips til et billig og bra macro objektiv? 7992565[/snapback] Dersom du ønsker det beste får du Minolta 100mm for $529. Inkl frakt og mva kommer dette på 4500 kr Alternativt kan du gå for Tamron 90mm som koster ca 4000 i Norge Både Minolta/ Sony og Sigma har macroobjektiver på 50mm. Les mer om dette på dyxum, men alle sammen skal være bra. Det billigste macro objektivet er Cosina/ Phoenix 100mm 3,5, dette får du for ca $100 og det skal yte veldig bra i forhold til prisen.
Fulgu Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Skrevet 3. mars 2007 Hehe, marerittet er vel at neste HELT Sony-produserte kamera ser slik ut
Litejk Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 (endret) Kunne gjerne hatt det kamera jeg, men da burde det vert bra i tilleg :!: Selv har jeg nettopp skaffet meg et Minolta 20mm F2.8. Det anbefaler jeg til alle som tenker på det samme! Bildet er ikke så bra pga forminskingen. Men bokeh er overaskende bra selv om min verisjon ikke har sirkulære blenderblad. Skarpheten er konge osv. Endret 4. mars 2007 av Litejk
MyBigMouth Skrevet 3. mars 2007 Skrevet 3. mars 2007 Enig, Kit + 50mm + Ølboks dekker 90% av en nybegynner\amtørs behov vil jeg tro.Du kan prøve deg på landskap med den vide enden av Kit'en, Portrett med 50mm og til nød med Ølboksen, og ellers Ølboksen for dine telebehov. 7990616[/snapback] Tja. Jeg ville kanskje også nevnt et macro objektiv som neste på listen da. Med et makro objektiv, så kan du ihvertfall ikke klage på at du mangler motiver... Noen som har et godt tips til et billig og bra macro objektiv? 7992565[/snapback] Dersom du ønsker det beste får du Minolta 100mm for $529. Inkl frakt og mva kommer dette på 4500 kr Alternativt kan du gå for Tamron 90mm som koster ca 4000 i Norge Både Minolta/ Sony og Sigma har macroobjektiver på 50mm. Les mer om dette på dyxum, men alle sammen skal være bra. Det billigste macro objektivet er Cosina/ Phoenix 100mm 3,5, dette får du for ca $100 og det skal yte veldig bra i forhold til prisen. 7997577[/snapback] De siste du nevnte hørtes faktisk veldig bra ut ift meg. Trenger ikke så mye. Noen flere som har et slikt og kan kommentere? Forresten, finnes det et program som gir muligheten til å kontrollere kameraet fra pcen til sony?
pdiddy Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 (endret) Fikk min 50mm 1.7f igår, og den er nydelig! Meget flott stand var den også i! Fulgte desverre ikke med linselokk men plukket opp et på ebay til en billig penge. Vant nettopp auksjonen på en beercan som ser ut som er i tipptopp stand! Gleder meg til få den! Endret 4. mars 2007 av pdiddy
Fulgu Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Skrevet 4. mars 2007 (endret) Les denne gutter: http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=12396 Om ikke sannsynlig så i alle fall en god ide: Take an A100, and remove everything SLR in it, except the A mount, AF motor, AS. Bring in a new 3" display (sony makes them), and the sensor and a few bits from the R1. Boom, you get the first true EVIL on the market. You still have 10MP. But now you have no view finder, no mirror system, no AF module, no shutter. That's a lot of parts gone. Put the R1 sensor on the A100 SSS chassis. Put that huge 3" screen on the back of it. Remove most all knobs and the old view finder complete. Now you got a cheap camera. It's truly a step between SLR and P&S. But unlike the R1, it won't be a huge train wreck of ideas (EVF, Live View, Flip out things....). ... Canon has just brought a live view SLR. Oly has been trying various things for a while. The E330 is a mess. They kept the OVF around and made the whole thing clunky. Now they are bringing the 410, 510 with EVF like the Canon. But still, they keep their OVFs. Now I like OVF a ton. But if you are making a cheap camera targeted at P&S folks. Why bother. They don't manual focus, they don't put their face to cameras. Just get rid of it all and make the camera far cheaper. Now it's like a typical P&S. You can also make it real small. Sure the A mount registration and diameter will keep some size there. But now there is nothing on top, and less stuff inside. You could make the smallest Interchangeable lens camera out there. Beat Oly at their own game. Jump in front of them and claim the first EVIL. But it would be very cheap. The R1 was 1000 bucks. But it had a 500 dollar lens on it, and EVF, flip out screens and so forth. You could build this model for well under 500. Would also be super light. The R1 was a huge beast, it weighed a Kilo. Å scrolle litt ned og lese under SONY kategorien her er også morsomt: http://photozone.de/8Reviews/index.html Endret 4. mars 2007 av Fulgu
kimare Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Klassisk PhotoTraveler, fyren har peiling, men blir vel spekulativ og drømmende, men det er vel det som gjør hans poster spennende å lese. Klaus som har hoppet over til Sony leser tydeligvis også sine poster på dyxum PhotoTraveler. Jeg regner med det er han som kom med A10 først han har ihvertfall vært en av de ivrigste til å argumentere for nettopp A10 benevnelsen.
MyBigMouth Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 Har sett meg ut en linse, men den har betegnelsen "MD". Passer den kameraet mitt, eller er jeg fucked? Tidlige svar tas med stor takk. Ikke lang tid igjen av auksjonen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå