Gå til innhold

Sony A100 - Erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å skille meg med Beercan, er jeg dom da?

Den jeg har er glimrende optisk, men ikke glimrende nok, og lysstyrken begrenser meg litt ( Beercan er jo ikke knall før på F7.1 egentlig)

 

Er da på leting etter 200mm F2.8 eller lignende, men det er en annen sak. Hva syntes dere, er det for fælt å kvitte seg med dette objektivet?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg selger det ikke før jeg har skaffet meg noe annet. Skal muligens bare ha 28-75 som zoom objektiv, og resten fastoptikk. Har forelsket meg i dette. Og da trengst en 135mm/200mm F2.8 + noe med enda lengre brennvidde.

 

Det frister veldig med 200mm F2.8+ 400mm F5.6 eller noe annet.

Lenke til kommentar
Har sett en linse på foto.no, sigma 28-70 med blender 2.8. Kunne tenke meg noe lyssterk optikk, men vet ikke noe om den (er den gammel, og gjør det evt noe?) . Reviewene på dyxum virker bra, men få har testet på 10MP. Noen råd?

 

Samme fyren skulle ha 1200,- for en 3600HS blits. Hva synes dere om det?

8602901[/snapback]

Et bra objektiv, men det er dårlig vidvinkel på det. Si at du betaler 1000kr for blistsen, da blir det et bra kjøp. Objektivet er sikkert ikke gammelt, da dette er en ikke alt for gammel modell av Sigma objektiver. Har du noe vidvinkel optikk i tilleg? Dette er å foretrekke. Har en Tamron 28-75 og merker ikke vidvinkelbehovet noe spesielt, men jeg har alltid en 20mm "just in case" med meg.

 

 

Har selv denne 3600HS blitsen,og den er genial selv om den ikke er så veldig avansert. Trådløsstyring er bare så fantastisk genialt med denne, og den gjør denne jobben svært bra! I forhold til Sigma Super... blitsen er byggekvaliteten en god del bedre, og jeg selv er ikke redd for å feks løfte kamera med Beercan etter selve blitsen. Så dette er en god blits ( jeg betalte 1600kr for den )

Er nå ute etter en 5600 blits også, slik at jeg har to stk.

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fett kamera dette :D Kjøpte mitt idag!

Lurer bare på en kjapp ting.. Betalte vell 7000,- kroner for kameraet, gps, original veske, ekstra batteri, og minnekort på 1 GB (Extreme II).

Det var vell ikke rip-off ?

8703001[/snapback]

Med linse da? Ville ikke kalt det ripoff, men du kunne nok fått det billigere.

Lenke til kommentar

Ja det var Kit med standardlinse.

Så det var noen hundrelapper billigere i nettbutikk men tenkte det kunne være greit med vanlig butikk sånn at jeg kan gå rett å klage om noen form for problem skulle oppstå.

 

Forresten utrolig morsomt kamera :D Har aldri brukt speilrefleks før, men det var enkelt å lære å bruke dette. Selvfølgelig ikke utrolig proft, men iallefall nok til at det fenger :D

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Ja det var Kit med standardlinse.

Så det var noen hundrelapper billigere i nettbutikk men tenkte det kunne være greit med vanlig butikk sånn at jeg kan gå rett å klage om noen form for problem skulle oppstå.

 

Forresten utrolig morsomt kamera :D Har aldri brukt speilrefleks før, men det var enkelt å lære å bruke dette. Selvfølgelig ikke utrolig proft, men iallefall nok til at det fenger :D

8703863[/snapback]

 

Hei. Har også bestemt meg for å kjøpe alpha nå etterå ha lest mange tester og diskusjoner både her og der. Regner med dere som har alpha`en er godt fornøyd.

Skulle noen av dere ikke anbefale kameraet hadde jeg satt pris på en melding om det..

Er ennå noen dager til feriepengene kommer.......

Lenke til kommentar

Jeg syntes iallefall det var et dritfett kamera! Har ingen stor erfaring som nevnt med det, men det veldig out-of-the-box klar til bruk! Gode resultater med en gang :D

Merk deg at Expert kjører tilbud på kameraet i disse dager (her jeg kjøpte mitt igår). Prisen er på 5999,-. Det er da kit med objektiv og alt du trenger, samt GPS. La til 1000,- til og fikk et bra minnekort og originalveske med plass til kameraet, objektiver mm.. :D

 

Edit: Fryktelig mange skrivefeil, tidlig på morgenen :p

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Jeg syntes iallefall det var et dritfett kamera! Har ingen stor erfaring som nevnt med det, men det veldig out-of-the-box klar til bruk! Gode resultater med en gang :D

Merk deg at Expert kjører tilbud på kameraet i disse dager (her jeg kjøpte mitt igår). Prisen er på 5999,-. Det er da kit med objektiv og alt du trenger, samt GPS. La til 1000,- til og fikk et bra minnekort og originalveske med plass til kameraet, objektiver mm.. :D

 

Edit: Fryktelig mange skrivefeil, tidlig på morgenen :p

8705222[/snapback]

 

 

Ok. takk for tipset. :D

Lenke til kommentar
Jeg syntes iallefall det var et dritfett kamera! Har ingen stor erfaring som nevnt med det, men det veldig out-of-the-box klar til bruk! Gode resultater med en gang :D

Merk deg at Expert kjører tilbud på kameraet i disse dager (her jeg kjøpte mitt igår). Prisen er på 5999,-. Det er da kit med objektiv og alt du trenger, samt GPS. La til 1000,- til og fikk et bra minnekort og originalveske med plass til kameraet, objektiver mm.. :D

 

Edit: Fryktelig mange skrivefeil, tidlig på morgenen :p

8705222[/snapback]

 

 

Hei igjen. Kan du utdype den gps greia?

Lenke til kommentar
Jeg syntes iallefall det var et dritfett kamera! Har ingen stor erfaring som nevnt med det, men det veldig out-of-the-box klar til bruk! Gode resultater med en gang :D

Merk deg at Expert kjører tilbud på kameraet i disse dager (her jeg kjøpte mitt igår). Prisen er på 5999,-. Det er da kit med objektiv og alt du trenger, samt GPS. La til 1000,- til og fikk et bra minnekort og originalveske med plass til kameraet, objektiver mm.. :D

 

Edit: Fryktelig mange skrivefeil, tidlig på morgenen :p

8705222[/snapback]

 

 

Hei igjen. Kan du utdype den gps greia?

8706850[/snapback]

Hva mener du? Alt gps greien gjør er at den lagrer gps info i exif filen. Dvs at du kan finne ut akkurat hvor du tok bildet ;)

Lenke til kommentar
Jeg syntes iallefall det var et dritfett kamera! Har ingen stor erfaring som nevnt med det, men det veldig out-of-the-box klar til bruk! Gode resultater med en gang :D

Merk deg at Expert kjører tilbud på kameraet i disse dager (her jeg kjøpte mitt igår). Prisen er på 5999,-. Det er da kit med objektiv og alt du trenger, samt GPS. La til 1000,- til og fikk et bra minnekort og originalveske med plass til kameraet, objektiver mm.. :D

 

Edit: Fryktelig mange skrivefeil, tidlig på morgenen :p

8705222[/snapback]

 

 

Hei igjen. Kan du utdype den gps greia?

8706850[/snapback]

Hva mener du? Alt gps greien gjør er at den lagrer gps info i exif filen. Dvs at du kan finne ut akkurat hvor du tok bildet ;)

8707039[/snapback]

Hei. det skjønte jeg. men hvor stor er den? hvordan kobles den til kamera etc var det jeg tenkte på

Lenke til kommentar
Hei. det skjønte jeg. men hvor stor er den? hvordan kobles den til kamera etc var det jeg tenkte på

8707256[/snapback]

GPS'en lager en loggfil over hvor du har vært, som du legger over på PC'en - så kjører du et program som sjekker klokkeslettet i EXIF på bildene dine, finner ut hvor du var da, og lagrer det i EXIF.

Lenke til kommentar
Jeg syntes iallefall det var et dritfett kamera! Har ingen stor erfaring som nevnt med det, men det veldig out-of-the-box klar til bruk! Gode resultater med en gang :D

Merk deg at Expert kjører tilbud på kameraet i disse dager (her jeg kjøpte mitt igår). Prisen er på 5999,-. Det er da kit med objektiv og alt du trenger, samt GPS. La til 1000,- til og fikk et bra minnekort og originalveske med plass til kameraet, objektiver mm.. :D

 

Edit: Fryktelig mange skrivefeil, tidlig på morgenen :p

8705222[/snapback]

 

 

Hei igjen. Kan du utdype den gps greia?

8706850[/snapback]

Hva mener du? Alt gps greien gjør er at den lagrer gps info i exif filen. Dvs at du kan finne ut akkurat hvor du tok bildet ;)

8707039[/snapback]

 

Hei. det skjønte jeg. men hvor stor er den? hvordan kobles den til kamera etc var det jeg tenkte på

8707256[/snapback]

Slik jeg har forstått det har du den i lommen, dvs i nærheten av kamera, og den lagrer det. Personlig har jeg ikke bruk for en slik, og jeg ser heller ikke grunnen til at andre skulle ha det :p

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...