x3ptr Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 jeg har problemer med mine kalt katode lys rør.... det er bare halve som lyser, er dette et vanlig problem. har hatt tre forskjellige lys nå og har det samme problemet på alle tre.... noen som har det samme problemet?
the_dragon_ts Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 jeg har problemer med mine kalt katode lys rør.... det er bare halve som lyser, er dette et vanlig problem. har hatt tre forskjellige lys nå og har det samme problemet på alle tre.... noen som har det samme problemet? 6858190[/snapback] får nokk for lite strøm ja.. har du forlenget ledningene kanskje?
x3ptr Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 jeg har problemer med mine kalt katode lys rør.... det er bare halve som lyser, er dette et vanlig problem. har hatt tre forskjellige lys nå og har det samme problemet på alle tre.... noen som har det samme problemet? 6858190[/snapback] får nokk for lite strøm ja.. har du forlenget ledningene kanskje? 6858326[/snapback] jeg kobla dem til en sånn ekstra strømkabel som hva med vifta, men tror ikke det skulle være noe problem. pga. at det første lyset jeg hadde funka i en måned før det ble ødelagt... men vist jeg klemer litt på den siden som ikke lyste, så begynnte det og lyse litt, men ikke mye... så tror egentlig det er noe galt med kontaktene på neonlysene....
Klekkus Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Kan jo altids være en koblingsfeil eller loddefeil i inventeren da. Men sjekk PSUen ditt med et multimeter sånn "just in case"
x3ptr Skrevet 14. september 2006 Forfatter Skrevet 14. september 2006 vist det er watten du mener jeg skal teste så tror jeg ikke det er et stort problem... har 550 watt. men vist det er noe annet du mener så må du nok forklare det litt bedre.... =)
Klekkus Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Snakker ikke om watt, snakker om volt når jeg tenker på et multimeter, er det peak som er på 550w?
the_dragon_ts Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Snakker ikke om watt, snakker om volt når jeg tenker på et multimeter, er det peak som er på 550w? 6866013[/snapback] tipper han ikke vet hva peak er
Didrik_AK Skrevet 14. september 2006 Skrevet 14. september 2006 Et multimeter er noe elektrikkere og andre som driver med strøm,spenning og motstand bruker AKA. U = R * I ;D Denne kan sjekke om det er spenning mellom to kontakter, hvor mye motstand det er osv... har du ikke et så koster det 100-200kr @ biltema hvis du skal casemodde er dette noe du burde ha
Tdnoz Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Er ikke sikker, men du har jo en tynn leder som går uttapå katoden som ikke er bra festet
x3ptr Skrevet 15. september 2006 Forfatter Skrevet 15. september 2006 (endret) Snakker ikke om watt, snakker om volt når jeg tenker på et multimeter, er det peak som er på 550w? 6866013[/snapback] nei strømforsyninga... men peak er ikke det høyeste tallet eller? har et sånnet multimeter, tror jeg? vist der er sånn man skjekker volt på batterier med? men usansett leverte det inn og fikk pengene tilbake.... så skal bestille nytt, de mente det var inverteren det var noe galt med... så vi ser når jeg får nytt sett med neon lys og inverter. er det det samme problemet der, skjekker jeg volten. Endret 15. september 2006 av x3ptr
sedsberg Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 (endret) En jeg kjenner hadde problemer med at bare halve røret lyste. Han hadde koblet feil og koblet 5V på inverteren i stedet for 12V. Edit: Usikker på om det var 5V eller 7V han hadde koblet. Endret 15. september 2006 av sedsberg
Patrick de Maar Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Hvilken strømforsyning har du da? en q-tec 550W"Goldplated" er ikke mye til 550W, mer 250W.
x3ptr Skrevet 15. september 2006 Forfatter Skrevet 15. september 2006 (endret) En jeg kjenner hadde problemer med at bare halve røret lyste. Han hadde koblet feil og koblet 5V på inverteren i stedet for 12V. Edit: Usikker på om det var 5V eller 7V han hadde koblet. 6868676[/snapback] men rart at det første neonlyset bare plutselig sluttet og lyse på den ene enden, uten at jeg hadde rørt noe... har LC-Power ellens Endret 15. september 2006 av x3ptr
Sirslask Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 (endret) prøvd å kjøpe ny inverter? Hadde samme problemet engang problemet var at den ene pinnen i inverteren var trykt inn så det ikke kom støm til kadoden. Endret 24. september 2006 av Little slask
tmolberg Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 prøv og kjøp nytt av begge to. har selv hatt det problemet, var for lat til og fixe det så kjøpte nytt. neste katode lyset jeg kjøpte smeltet, flax jeg oppdagde det før det begynte og brenne her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå