Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med drivere/patcher osv.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har bygget meg ny PC for snart 2 uker siden.

 

Problemene startet egentlig allerede ved installering av Microsoft Windows XP Media Center 2005 : Norsk Versjon.

 

Under installeringen fikk jeg beskjed om å sette inn cd med service pack 2,men det hadde jeg ikke (satte inn disk 1,men det funket ikke),etter endel leting på cd¨n så fortsatte innstalleringen som "normalt".

 

Alt så ok ut, da maskinen restartet for første gang,men nei.

 

Gikk inn på windows update og lastet ned alle oppdateringer og installere dem,men det gikk ikke så bra.

 

Mange av oppdateringer kunne ikke innstalleres.

 

Lastet dem ned manuellt og innstallerte oppdateringene en etter en ,og ser i systemegenskaper at jeg har service pack 2 nå.

 

Jeg innstallerte Norton Internet Security ,men midt i innstallajonen fikk jeg error.

Prøvde igjen ,men error. :mad:

 

Gikk da i sikkermodus og fikk innstallert NIS :dontgetit:

 

Fikk etterhvert innstallert alle drivere som trengs : hovedkort,lydkort,grafikkort,mus,webcam osv.

 

Plutselig en dag så funket ikke webcam lenger (fikk beskjed om å innstallere drivere) ,og fikk blåskjerm som følge.

 

Selv innstallering av Opera gikk ikke.

 

Noen som vet hva som er feil ,når det ikke går ann å innstallere en enkel driver før en får error-beskjeder?

 

Har problemer med Patching av Battlefield 2 også.

 

Går greit å patche opp til 1.30 ,men får feilmeldinger ved patching med 1.4.

 

Noen andre som har opplevd slike problemer ,og vet hva en kan gjøre for å få en mer stabil PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Hva står i feilmeldingene?

 

Hilsen,

efikkan.

6865719[/snapback]

 

 

Husker ikke alt ,men noe var med : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL osv.

 

0x00000000 og tall og bokstaver

 

 

Det skjedde nå nettopp igjen,da holdt jeg på med innstillinger med lydkortet(Creative SB X-Fi XtremeMusic),men det har også skjedd når webcamen var koblet til.

 

Skjønner ikke hva som gjør dette så ustabilt? er det hardware-relatert eller sofware/drivere? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har bygget meg ny PC for snart 2 uker siden.

Problemene startet egentlig allerede ved installering av Microsoft Windows XP Media Center 2005 : Norsk Versjon.

Under installeringen fikk jeg beskjed om å sette inn cd med service pack 2,men det hadde jeg ikke (satte inn disk 1,men det funket ikke),etter endel leting på cd¨n så fortsatte innstalleringen som "normalt".

6857986[/snapback]

Ser ut som om du har tvunget gjennom en installasjon som krever SP2 installert på forhånd. Jeg anbefaler deg å sterte på nytt. Benytt gjerne operativsystem i bunnen som ahr SP2 inkludert. Derpå oppdatering av alle sikkerhetsoppdateringer. Hovedkortsdrivere m.m. og til slutt Media Center 2005.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...