Gå til innhold

Er Daytona Palit Ti200 = katta i sekken ?


andreazz

Anbefalte innlegg

De som har følgt med på julekalenderen og bestilt Daytona Palit GF3 Ti200 kan ha gledet seg for tidlig :

 

http://www.newsgate.dk/dk/dk.edb.hardware....t/msg15324.html

 

I dette danske forum kan man blant annet lese :

 

'Daytona GeForce3 TI 200 64 MB DDR TV-Out Trukket tilbage p.g.a. fejl i VGA kort med VIA chipset'

 

Jeg har selv bestillt dette og det føltes ikke akkurat betryggende. Noen andre som vet noe mer om dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der høres jo direkte latterlig ut. Det ER en bug i VIA's chipset, både for Amd og Intel vistnok som i visse sammenhenger med Win9x (tror jeg) fører til probz. Men det har da ingenting med grafikkortet å gjørra...om det Daytonaet er fucka pga en bug i selve chipset eller GPU'n så er samtlige Gforce 3-kort det!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-13 07:46, Baltazar skrev:

Jeg har et problem med DAytona GF 3 Ti 200 kortet. Jeg får så vidt kjørt det sammen med Win XP. I spill og benchmark låser comp'en seg og når jeg er ferdig med restarten står det at det var DAytona kortet sin feil. Hjelper det å skifte til Win2K? ar noen andre vært borti lignende?



 

Har ikke vert borti problemet ditt, men kan det ha noe med for lite strøm å gjøre.

Vet om andre som har hat problemer med det.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å skifte til Win2000 Baltazaar....

Jeg har testet både med win2000 og xp, på 3 forskjellige hovedkort.

Dvs, 2 stk like kort Msi k7t266 pro og ett Msi k7t266 pro2. pro kortet har Via kt266 chipsett og pro2 kortet har Via kt266a chipsett.

På kt266 chipsettet fikk jeg kun kjørt i 1x agp, og på kt266a, får jeg kjørt 2x agp, med siste driveren fra Nvidia. Det var heller ikke noe særlig ytelses forskjell på 1x og 2x AGP.

Får bare håpe att noen luringer løser problemet snart, ellers så må jeg bytte hovedkort igjen, he he he.

For hovedkort med via 133 chipsett finnes det en patch som visstnok skal virke, men jeg setter ikke inn ett gammelt hovedkort.

 

Divemaster

Lenke til kommentar

Hirr hirr.

 

Mange geforce 2 og Geforce3 kort har disse feilene når de brukes på visse hovedkort.

Med visse settings virker det som.

 

Men anyways er det feil på kortet er det ikke noe værre en å retunere det og forlange penge tilbake, eller et NYTT / annet produkt som tilsvare ytelse på det kortet du allerede har kjøpt.

 

* Håpe at alt funker bra *

 

Samt jeg tviler på at topline hadde solgt 450 kort med produksjons feil ;O)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-14 15:49, JustMe skrev:

Noen av de som har bestilt daytona kortet den 12. som har fått bekreftelse på at det er sendt ??

Fikk mail som bekreftet at de hadde mottatt ordren, men ikke noe om at den er sendt.


 

-De får inn masse på lager på lørdag og sender ut fortløpende...prata m dem idag. Du får e-mail med sende nr. når de har sendt d...

 

sjaa: Leste testen, men jeg tror nok det er et standard GF3, ikke Ti200

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-14 15:57, zemtex skrev:


-De får inn masse på lager på lørdag og sender ut fortløpende...prata m dem idag. Du får e-mail med sende nr. når de har sendt d...


sjaa: Leste testen, men jeg tror nok det er et standard GF3, ikke Ti200



 

Er ikke en standard GF3 klokket høyere enn Ti200?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-14 17:44, Telcontar skrev:

Quote:


On 2001-12-14 17:05, PulZ skrev:

Ti 200 er "clocket" ned version av ti 500 kan man si, og TI serien gir bedre ytelse en Plain g3.


 

GF3 "plain" som du kaller det havner midt i mellom Ti500 og Ti200, det er fakta. Ti200 er den som er lavest klokket av GF3 serien. Plain GF3 produseres ikke lenger uansett.

 

Telcontar

 

Hirr hirr, jeg må si at jeg reagere på dette, siden ti 200 får bedre poeng på benchmarker.

Dvs 3dmark2001

 

Utdrag fra top 10 listen dems.(madonion folka som lager 3dmark)

1. ATI Radeon 8500

2. NVIDIA GeForce3 Ti 500

3. NVIDIA GeForce3 Ti 200

4. NVIDIA GeForce3

5. ATI Radeon 7500

6. NVIDIA GeForce2 Ultra

7. NVIDIA GeForce2 GTS/Pro/Ti

8. ATI RADEON DDR

9. NVIDIA GeForce DDR

10. ATI RADEON SDR

 

 

Som du ser så ligger ti 200 før g3 ;O)

 

 

[ Denne Melding var redigert av: PulZ på 2001-12-14 18:03 ]

Lenke til kommentar

 

Hirr hirr, jeg må si at jeg reagere på dette, siden ti 200 får bedre poeng på benchmarker.

Dvs 3dmark2001

 

Utdrag fra top 10 listen dems.(madonion folka som lager 3dmark)

1. ATI Radeon 8500

2. NVIDIA GeForce3 Ti 500

3. NVIDIA GeForce3 Ti 200

4. NVIDIA GeForce3

5. ATI Radeon 7500

6. NVIDIA GeForce2 Ultra

7. NVIDIA GeForce2 GTS/Pro/Ti

8. ATI RADEON DDR

9. NVIDIA GeForce DDR

10. ATI RADEON SDR

 

 

Som du ser så ligger ti 200 før g3 ;O)

 

 

----------------------------------------

geforce3 er bedre enn ti200, grunnen til at den er over gef3 på madonion lista er fordi den regner ut gjennomsnittet av alle poengsummene som er registrert. dette betyr at gamle tester med dårlige drivere fortsatt blir brukt i sammenligningen!

 

dermed er geforce3 bedre enn geforce3 ti200. pluss at vanlige geforce3 kort er ikke gått ut av produksjon, abit satser fortsatt på vanlige geforce3 brikker istedet for titanumbrikken.

Lenke til kommentar

Jeg har lest dusinvis av tester (Tomshardware, Anandtech, FiringSquad mm.) og GF3 er alltid foran GF3Ti200.

 

Om de hadde gått ut av produksjon visste jeg ikke helt sikkert, so my bad.

 

Det er jo grunn til at GF3 er dyrere enn GF3Ti200.

 

Telcontar

 

_________________

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000

PIII 1GHz (snart 1200MHz)

768MB PC133 RAM

WD 80GB 7200rpm

Asus 7700 Deluxe GeForce 2

(snart ATI Radeon 8500 Retail :grin:)

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-14 19:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...