Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL MAX 16mbit


Anbefalte innlegg

Hei, bestilte nettopp adsl max linjen fra telenor. Ringte inn og de sa det tok 2 dager før det var oppgradert.

 

Ringte inn i dag og sa at det ikke var oppgradert hastigethet. Så fikk jeg beskjed fra en kundekonsulent om at alt over 6mbit er adsl2+.

 

Det står ingen informasjon på telenor sine sider at det er adsl2+? Eller er jeg veldig dårlig til å lese?

 

Stemmer dette?

 

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Har jeg skrevet at noen skal lete for meg? Unyttig post av deg egentlig. Jeg kan ikke finne noe om ADSL2 på telenor sine hjemmesider.

 

Derfor jeg lurer...

 

Du gir uttrykk for at du ikke stoler på kundekonsulenten.

 

Ringte inn i dag og sa at det ikke var oppgradert hastigethet. Så fikk jeg beskjed fra en kundekonsulent om at alt over 6mbit er adsl2+.

 

Per ADSL def, så stemmer dette.

Lenke til kommentar

Mulig jeg ikke stolte på kundekonsulenten, pga den første jeg snakket med sa at alt var i orden og ingenting måtte til for at jeg skulle få linjen.

 

Så ringer jeg en annen så sier han at sentralen må oppgraderes. Finnes det ingen sammarbeid hos telenor? Teit at den ene skal si noe annet og andre helt annet der igjen.

 

Mulig han første jeg pratet med har mindre kompetanse innen adsl, men liker fortsatt ikke å bli lovet noe så endrer de på det.

 

men men takk for hjelp uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at det stemmer. Telenor bruker bare ikke betegnelse adsl2+ i sin markedsføring/kundekommunikasjon, men det er det det er. Har selv bestilt, skulle fått fredag, men fortsatt har de ikke fått gjort det som trengs i sentralen. Ettter purring i går sa de det ville ta 1-3 dager til. Måtte bytte rutermodem til et som fikser adsl2+.

 

Steinar

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at det stemmer. Telenor bruker bare ikke betegnelse adsl2+ i sin markedsføring/kundekommunikasjon, men det er det det er. Har selv bestilt, skulle fått fredag, men fortsatt har de ikke fått gjort det som trengs i sentralen. Ettter purring i går sa de det ville ta 1-3 dager til. Måtte bytte rutermodem til et som fikser adsl2+.

 

Steinar

6857042[/snapback]

 

Ok :D Det er greit. Ja samme her, har fått det nye modemet. Det var en smule mere funksjoner på og mere stabilt enn det gamle jeg hadde. Angerer ikke for at jeg oppgraderte.

 

Fikk beskjed selv at de måtte ordne noe i sentralen her også, men fikk ikke montør ditt for om 1 mnd.

Lenke til kommentar

Om jeg for lov til og snike inn ett spørsmål her:

Dette lurer jeg også på. Nå har jeg kun 56k siden jeg flyttet og lurer på å flytte ADSL linja mi samt oppgradre hastigheten. Problemet er bare at jeg bor ca. 2,5 Km fra telesentralen og jeg vet ikke helt hvilken hastighet jeg ender opp med... Telenor's sider er...mangelfulle for å si det slik. Noen her som har noen tall og komme med?

Lenke til kommentar
Om jeg for lov til og snike inn ett spørsmål her:

Dette lurer jeg også på. Nå har jeg kun 56k siden jeg flyttet og lurer på å flytte ADSL linja mi samt oppgradre hastigheten. Problemet er bare at jeg bor ca. 2,5 Km fra telesentralen og jeg vet ikke helt hvilken hastighet jeg ender opp med... Telenor's sider er...mangelfulle for å si det slik. Noen her som har noen tall og komme med?

6871026[/snapback]

 

Vi tro at du kan få 6Mbit på ADSL og 10 på ADSL2+ (+/- støy og kabelkvalitet).

 

post-97432-1158354852_thumb.jpg

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...