Gå til innhold

W950i, K800i eller N73. Hjelp meg og velg. :)


Nobrains

Anbefalte innlegg

Har vært på utkikk etter ny telefon en god stund nå, men jeg har store problemer med og bestemme meg. Jeg trenger hjelp fra dere! Valget mitt står vel mellom W950i, K800i eller N73. Kan dere komme med alle negative eller positive tanker rundt telefonene?

 

Jeg lister opp + og - slik jeg ser det:

(understreket tekst på viktige punkter for meg)

 

 

N73:

 

Plus

* Meget bra kamera på 3.2Mp

* God videokvalitet, men tviler på

at jeg kommer til og bruke det noe.

* Pent design og minimalt kamera deksel bakpå.

* Stor skjerm

* Radio

 

Minus

* Treg reaksjonsevne (som de fleste symbian)

* På grensen til feit 1.9cm, men jeg har en 2.1cm nå

så det går vel bra.

* Bare lys og ikke blitz som K800i har. Derfor dårligere

typiske fest bilder jeg tar(mørket)

* IKKE A2DP!

 

K800i:

 

Plus

* A2DP!

* Rask? reaksjonsevne

* Blitz

* Radio??

 

Minus

* Liten skjerm forhold til W950i og N73

* Ikke EDGE

* Dårlig video

* ALTFOR FEIT 2.2cm, men det er pga ultrateit deksel.

* Teit kamera beskyttelse deksel bak

* Ikke symbian så jeg kan ikke installere alle verdens programmer på den, men sålenge jeg kan synce outlook elementer så overlever jeg.

 

 

W950i:

 

Plus

* Stor skjerm 2.6"

* Touch

* Tynn!! 1.5cm

* Relativt rask reasjon for og være Symbian?

(noe jeg har lest et sted, stemmer det?)

* Radio

* Sexy :love:

 

Minus

* Ikke kamera

* Ikke EDGE

* Nøkler + touchskjerm telefon i samme lomme = ?

* Dersom man bruker A2DP så fungerer ikke radio(ingen antenne) det gjeler jo alle A2DP telefoner, men det er teit.

 

 

Min forløplige ranking er som følger:

1. W950i

2. N73

3. K800i

 

Etter og ha laget denne posten så har jeg vel nesten funnet ut selv at K800i er utelukket, den er for feit.

 

Jeg har en Nokia 6680 i dag. Jeg syntes den er for tykk, og jeg blir gal av dekselet bak. Jeg surfer aldri med den, det er for tungvindt og tregt(liten skjerm og navigasjon). Jeg bruker aldri kamera, de gangene jeg skal ta bilde er det somregel mørkt og da er kameraet ubrukelig. Jeg sjekker epost med telefonen nå og da. Sender veldig lite sms og så og si aldri mms. Videotelefoni har jeg brukt et par ganger, men bare for morro/test og jeg trenger det ikke. 3G og EDGE er fint når jeg kobler til laptop for og surfe(ikke at det skjer ofte...).

 

Uansett hvilken telefon jeg velger så er det et must at den skal erstatte min nåværende mp3-spiller. Etter og ha lest A2DP testen på hw.no ble jeg litt skeptisk til A2DP, jeg liker ideen meget godt, men orker ikke noe ustabilt ubruklig herk!. Dersom N73 hadde hatt A2DP hadde den helt klart vært førstevalget. Jeg er også veldig skeptisk til hvordan jeg skal beskytte en eventuell W950i når jeg har den + andre ting i samme lomme.

 

Dersom det er noen andre telefonmodeller jeg burde ta en titt på så er det bare og gi meg et hint. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte en 6680 for en stund tilbake. Den sendte jeg rett i retur. Styggere og mer upraktisk telefon skal man lete lenge etter (vel...).

 

Har en K800i nå, og er rimelig fornøyd med den. Jeg synes skjermen er passe størrelse og er veldig god. Faktisk synes jeg ikke en telefon skal ha noe særlig større skjerm uten at ryggsekk er medfølgende tilbehør.

 

Telefonen er rask og surfingen fungerer glimrende, enten du velger å ha skjermen vannrett eller loddrett.

 

T9-funksjonen har fått en kraftig oppgradering og er faktisk brukbar.

 

Minus? Hm... Det må vel være at det er en SE. Har alltid foretrukket Nokia og gjør det fremdeles, men til å være en SE er den veldig god.

 

Hva du velger får være din sak, ville bare gi mine 2 øre.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en 6680 for en stund tilbake. Den sendte jeg rett i retur. Styggere og mer upraktisk telefon skal man lete lenge etter (vel...).

 

Har en K800i nå, og er rimelig fornøyd med den. Jeg synes skjermen er passe størrelse og er veldig god. Faktisk synes jeg ikke en telefon skal ha noe særlig større skjerm uten at ryggsekk er medfølgende tilbehør.

 

Telefonen er rask og surfingen fungerer glimrende, enten du velger å ha skjermen vannrett eller loddrett.

 

T9-funksjonen har fått en kraftig oppgradering og er faktisk brukbar.

 

Minus? Hm... Det må vel være at det er en SE. Har alltid foretrukket Nokia og gjør det fremdeles, men til å være en SE er den veldig god.

 

Hva du velger får være din sak, ville bare gi mine 2 øre.

6855881[/snapback]

 

 

Skjermen på N73 og W950i er jo større uten at selve telefonen er større så jeg skjønte ikke helt den.

 

Hvordan opplever du det kamera dekselet bak på telefonen? Feks når man tar den ned og opp av bukselummen...

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

Jeg mente at jeg ikke er interessert i en _enda_ større skjerm. Den på K800i er vel 2" som jeg mener er mer enn nok for en telefon.

 

Kameradekselet = minuset som jeg ikke kom på i forrige post. Flisespikkeri, men må jeg hakke på noe så er det dekselet. Det går greit opp og ned av lommen, det er helst når jeg fikler med telefonen at det irriterer.

 

Håper du blir fornøyd med valget ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...