Gå til innhold

Hvor lang ventetid burde jeg forvente - Nextgentel


Anbefalte innlegg

Bare for å ta dette i korte trekk:

Internett ble installert i leilighet som er en del av et større hus hvor da huseier bor med sin kone.

Huseier har allerede internett fra nextgentel, ved installasjon så presterte montør å rote i sentralen slik at leiligheten fikk internett mens huseier mistet all tilgang til internett. Samme dag ringte han feilmelding og han skulle få besøk av montør,dette tok en uke og montør var på besøk i går, da ble det gjennomført feilsøking i leilighet, dog fant de ingen feil og oppmerksomheten ble rettet mot sentralen. 5min etter at de hadde kjørt ned til sentralen, forsvant internett tilgangen min, nå viser det seg at i et forsøk på å rette opp feilen som ble gjort for en uke siden, så har de altså koblet bort meg isteden. Nå blir jeg fortalt at den nye feilmeldingen er lagt inn og det vil ta 3-5dager før dette blir rettet opp.

 

Noe som jeg mener er fullstendig uakseptabelt ettersom dette er en feil som åpenbart er forårsaket pga roting nede i sentralen, altså noe som burde rettes opp umiddelbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring nå bare på kvelden. Så lenge du forklarer hva det faktisk gjelder når du ringer inn, så går det helt fint. Det er bare tull at det ikke finnes flinke folk der på kveldstid.

 

Det sagt så får du neppe gjort så mye produktivt med en slik samtale, for det er neppe så mye de kan gjøre for å kjappe på en montørbestilling. Alle ISPer som er avhrengige av å bestille inn eksterne montører har det problemet at det tar uansett et par dager fra bestilling til utførelse. Det gjelder vel alle sånn sett, botsett fra muligens Telenor (?) som kanskje har noen egne montører på lur rundtom i landet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bare for å ta dette i korte trekk:

Internett ble installert i leilighet som er en del av et større hus hvor da huseier bor med sin kone.

Huseier har allerede internett fra nextgentel, ved installasjon så presterte montør å rote i sentralen slik at leiligheten fikk internett mens huseier mistet all tilgang til internett. Samme dag ringte han feilmelding og han skulle få besøk av montør,dette tok en uke og montør var på besøk i går, da ble det gjennomført feilsøking i leilighet, dog fant de ingen feil og oppmerksomheten ble rettet mot sentralen. 5min etter at de hadde kjørt ned til sentralen, forsvant internett tilgangen min, nå viser det seg at i et forsøk på å rette opp feilen som ble gjort for en uke siden, så har de altså koblet bort meg isteden. Nå blir jeg fortalt at den nye feilmeldingen er lagt inn og det vil ta 3-5dager før dette blir rettet opp.

 

Noe som jeg mener er fullstendig uakseptabelt ettersom dette er en feil som åpenbart er forårsaket pga roting nede i sentralen, altså noe som burde rettes opp umiddelbart.

6854359[/snapback]

 

 

Noe lignende skjedde meg sist jeg flyttet.

 

Når NGT fikk istallert linje hos meg hadde montøren tatt ut linje fra en nabo og koblet min linje. Jeg viste ingenting om det, men plutselig så falt min linje etter ca. en måned. Jeg hadde sett en person fra montør firmaet i gården. Det tok ikke lang tid før vi resonerte oss fram til hva feilen var. Det som hadde skjedd var at montøren hadde tatt linjen min ut og satt den tilbake til naboen (samtidig så mistet en annen nabo linjen også). Det vil si at første naboen hadde klaget i ca. en måned før feilen hans ble rettet.

 

Jeg ringte og klaget i et sett, og fikk linjen tilbake etter 7-8 dager (hvis jeg husker riktig), ikke lengre enn 10 dager, fordi de sa at jeg ikke kunne få kompensasjon pga at man skal være uten forbindelse i over 10 dager for å få kompensasjon. For noe tull.

 

Håper det har ordnet seg/ornde seg for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...