Gå til innhold

7600 GS - Bluescreen terror


Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Hallo alle!

 

Skjermkortet (Sapphire 9800XT) på gamlemaskina (DFI NF2 LP b, Athlon 3000+, 1GB RAM) tok kvelden. Maskina er fortsatt i bruk når vi er flere her og LAN'er.

 

Har alltid hatt ATI kort, men det var ikke noe passende å få tak i til denna gamle AGP maskina så jeg kjøpte et Club3d 7600 GS. Ut med ATI drivere, inn med nVidia (91.47 = Nyeste).

 

3Dmark05 går greit, score 4205. DxDiag sier alt ok.

 

MEN:

 

Jeg trenger bare starte CounterStrike Source for å gå i BOD (BlueScreen). Er jeg heldig får jeg opp musepekern i hovedmenyen i spillet, velger jeg noe (hva som helst) går det galt. :cry:

 

Prøvde Civ4 - Gikk greit i 10min - så BOD!

 

Hordan denne driveren har passert beta stadiet aner jeg ikke, noe så råttent! :no:

 

Er det noen som har noen tips / erfaringer ? Please!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
overklokker du? hva er tempene paa de forskjellige komponentene?

6853158[/snapback]

 

Tempen er grei nok, 45 C på skjermkortet etter 3Dmark05 (ca 40 idle) - CPU 46 C (idle 36 C, har aldri sett den over 48). Maskina er kun snilt klokka - og har kjørt sånn i 3 1/2 år. Aldri har bluescreen på denne før.

 

470W PSU - så det burde jo holde. Dessuten, greia går igjennom 3Dmark05 uten problemer.... Går galt kun når jeg starter eller annet spill... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Brukte du drivercleaner da du switcha fra ATI til nVidia? Jeg har selv erfaring med hvor mye krøll det kan forårsake hvis du ikke gjør det..

6853277[/snapback]

 

Nei, bare windows metoden (KtrlPanel->Fjerne progr). Frykter at det er noe krøll pga. de gamle ATI driverne, ja....

 

Har du noe program og foreslå / forslag til fremgangsmåte?

Lenke til kommentar

last ned driver cleaner, velg alt fra ati, og nvidia, og slett hele sulamitten, saa legger du inn rene nvidia drivere. (temp etter 3dmark er ikke noedvendigvis temp paa kortet naar du kjoerer 3dmark.. mitt holder ca 45-50grader, men hopper opp i 60-65 under spilling, men gaar utrolig kjept ned i temp etterpaa

(vet det er litt varmt, vf900cu skal kjoepes )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Okey....

 

Nå har jeg prøvd det som prøves kan, inkl. drivercleaner, alle mulige BIOS settinger, ALLE drivere (inkl BIOS) er nyeste, etc. (alt bortsett fra å reinnstallere xp).

 

Har sendt mail til Club3D, nVidia etc., får se om noen av dem svarer.

 

Alle spill (Oblivion, Doom, css ++) går ut med bluescreen (løkke i nv4_disp), noen med en gang - andre etter litt tid. :(

Hverken power eller temp er problemet, de må være noe med skjermdriveren i kombinasjon med resten av HW'en på maskinen. Trur egenlig ikke at det er noe fysisk galt med skjermkortet og jeg veit at resten av maskina er ok.

 

Antagelig ender dette med oppgrad til 939 hk (ikke 775 el AM2 pga. beholde RAM) og bytte kortet til en PCIe utgave...

 

Om noen de ute har et NF2 hk med detta skjermkortet (7600GS AGP) som funker kunne jeg sett etter forskjeller men det skal vel noe til....

 

Himla til jobb pga. et defekt skjermkort... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Mener du må først fjerne driverne fra Kontrollpanelet

Gå i sikkermodus og kjør cab cleaner og deretter driver cleaner

 

Har prøvd:

1) Fjerna drivere via ktrl panel

2) Boot i safe mode

3) Kjørt drivercleaner (ikke cabcleaner men det står at dette ikke er nødv.)

4) Reboot og inst. Gforce 91.47

 

Jeg tror fortsatt det er driverrelatert fra gamle ATI drivere.

 

Mulig det (igrunn underlig at hverken nVidia, ATI eller VesleMjuk har lagd noe verktøy for dette :hmm:) men den eneste måten å finne ut det på er reinst. av XP. Poenget er at dersom jeg må legge inn XP på nytt kan jeg like godt oppgrad. HK og CPU i samme slengen.

(Maskinen innholder 300Gb med 'cracka' spill og å legge inn alt sammen på nytt tar så lang tid at oppgrad av HK&CPU blir bare småtteri)

 

Jeg har et GHOST av maskinen men det hjelper jo lite med mitt driverproblem...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Jeg føler med deg ... ;)

6877560[/snapback]

 

Jo, jo - takk for det... :)

 

Jeg får se positivt på det, nå blir jo gamlemaskina nesten 'up-to-date' igjen, den har vært god å ha og har sannelig fortjent det. :love:

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC

Okey - hvordan det gikk til slutt;

 

7600GS kortet blei RMA'et (hverken jeg eller NetShop fant ut hva som var galt).

 

NetShop testa kortet i 3Dmark og det funka visst greit hos dem.

(Nå fikk heller ikke jeg feil ved kjøring av 3Dmark, så om de testa kortet i spillene hvor jeg fikk problemer aner jeg ikke).

 

Maskinen oppdatert til 939 (A64 3700 på Asus A8R32-MVP) siden jeg ville beholde RAM) og et X1900GT kort, så den skulle duge i et par år til nå. Alt funker greit.

 

9k i 3Dmark05 (før klokking).

 

Iallefall, Takk for alle hint.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kjøpte meg et Club3d 7600 GS fra Netshop og har nøyaktig samme problemet som du hadde. Jeg har også prøvd alt det du prøvde, uten at det hjalp. Forskjellen var at jeg aldri hadde noe ATI-kort. Jeg oppgraderte fra et nvidia 4400-kort.

 

Klarer ikke å finne en løsning. Hvis ikke noen har noen nye lure tips til meg så ser det ut til at jeg også må oppgradere hele sulamitten. I grunn så har jeg jo lyst til det likevel..

 

Hva mener du med at kortet ble "RMA'et"?

Lenke til kommentar

Å herre min skaper for et kort... :S har Gainward 7600gs agp kort jeg oxo og har holdt på med kortet i rundt 9 timer nå, har avinstallert, kjørte driver cleaner herfra te månen og tebake, reboota ja... 500 ganger sikkert, og fortsatt har jeg ikke fått det til.. samme problemet som denne posten beskriver, bare at jeg får ikke boota helt inn i windows engang før pc`n fryser totalt og må trykke på svneske knappen.. er det kortet virkelig så ræva eller er de ATI driverne laga some virus?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fikk forresten svar fra Club3D etter to uker.

 

De ba meg levere det tilbake til NetShop (noe jeg allerede hadde gjort).

 

7600GS & AGP er visst ikke å anbefale iflg. Club3D ....

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bytta ut mitt ATI Radeon 9600Pro med et nVidia 7600GT AGP fra Bliss :)

 

Spiller Battlefield2 og måtte sette 3D-kvaliteten på medium, 800x600 med ATI-kortet.

 

Med det nye nVidia 7600GT kan jeg sette alt på max kvalitet i nVidia kontrollpanel og i spillet. Ikke tegn til hakking :thumbup: , men lyden må stå på software. Hardware der og lyden hakker :hmm:

 

Svært fornøyd med kortet :D

256MB, 1,2ns DDR3 minne. Overklokking: Core clock 650mHz. Memory clock 1700mHz :w00t:

Trenger egentlig ikke overklokke gr.kortet til Battlefield2, men når intressen er der så må jeg :yes:

Temperaturen ligger på 42% idle. Holder seg under 50% når jeg spiller.

AMD Athlon 2600+ prosessor som er klokka til 2000mHz. Tror den er dårlig å overklokke :thumbdown: Har en AMD 1700+ som funker fint overklokka til over 1800mHz :)

 

Norplay

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Bytta ut mitt ATI Radeon 9600Pro med et nVidia 7600GT AGP fra Bliss :)

7357826[/snapback]

 

Det er 7600 GS - AGP som ofte gir problemer, ikke 7xxx GT, men fint at du er fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...