Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan det være en Trojan horse?


Anbefalte innlegg

Jeg har en folder som jeg ikke har fått slettet fra skrivebordet. Den har ligget der siden ex`en var på maskinen, den er tom og det er ikke mulig å slette den ved å kaste den i søppelbøtta.

Jeg lastet ned et program: DelinvFile 2.02

Og fikk slettet folderen med det programmet.

4 dager senere dukket den samme folderen plutselig opp igjen.

 

Pc-info:

 

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo A7640, og bruker Windows XP.

HDD 40 GB, 512 RAM.

 

Maskinen ligger bakom en router fra universitetet jeg er tilknyttet, jeg har aktiv og daglig virusscan og maskinens programvare oppdateres kontinuerlig (automatisk, gjennom innstillingene. Ikke noe jeg gjør selv).

Jeg ser ikke virus scanninga, men instillingen er på daglig.

 

Kan dette være en trojansk hest? Og har dere noe forslag til løsning på problemet?

På forhånd takker så meget :)

Endret av Lillepus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke mappa noe navn?

 

1. Høyreklikk og velg Egenskaper, fjern evt. hake for Skrivebesskyttet. 2. Tøm IExplorer midlertidige Internettfiler (temp files).

3. Har du mistanke om spyware, prøv Ad-Aware etter at oppdateringer er lastet. http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

 

Tviler på at det er trojaner, fordi da burde du hatt problemer med annen funksjonalitet, i tillegg til varsler som gjerne kommer opp fra antivirusen.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger, alle sammen.

 

Jo, mappa har et navn, det var en midlertidig mappe som ble laget for å kopiere musikk fra maskinen til dvd.

Nå slettet jeg den på nytt før jeg postet spørsmålet her i dag, men den dukker antakeligvis opp igjen, da skal jeg sjekke egenskapene igjen og hake av skrivebeskyttet.

Nå ver jeg ikke hva hijackthis logg er for noe, så skal skyndte meg og google litt :blush:

 

Takker igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...