Gå til innhold

Hagleskudd? Hvor,hva, pris ?


Zozzy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, det går an, men skal egentlig ikke gå an.

Du skal kunne vise våpenkort til forhandler, da du kan kjøpe den ammunisjonen du vil, i tilleg til krutt.

 

Jeg kjøpte en pakke hagleskudd på g-sport uten å vise legitimasjon,navn, våpenkort.

Akkurat som å kjøpe en tyggispakke!

Jeg sa ingen ting, noe jeg burde gjort.

Men så er ikke jeg ute etter missbruk av hagleskudd, var skogsfugljakten som sto for tur da :thumbup:

Lenke til kommentar

For haglammo skal en vise våpenkort, eller betalt jegeravgiftskort i følge lovverket.

 

Det greier seg med betalt jegeravgiftskort fordi mange besitter gamle hagler ennå som ikke er registrerte.

 

Aldersgrense er 18 år.

 

For kulevåpen dvs rifler er det våpenkort som gjelder. :)

 

Har ennå ikke fått kjøpt ny haglammo etter at blyforbudet kom, men vurderer vismut ( Eley ) har en viss motforestilling angående stålhagl, mulig jeg som tar feil, men siden jeg har en eldre enkeltløper fra midten av syttitallet som jeg bruker til sjøfugljakt tør jeg ikke bruke stål.

 

Når det gjelder netthandel av ammo bør frakt undersøkes først dette varierer enormt helt fra kr 118,- for opp til 10 kg og frakter på over 1.000,- kr

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Har ennå ikke fått kjøpt ny haglammo etter at blyforbudet kom, men vurderer vismut ( Eley ) har en viss motforestilling angående stålhagl, mulig jeg som tar feil, men siden jeg har en eldre enkeltløper fra midten av syttitallet som jeg bruker til sjøfugljakt tør jeg ikke bruke stål.

6890214[/snapback]

 

Jeg brukte eley vismut i fjor, og kan anbefale den.. Den er litt mer skånsom mot kanonen min(Beretta Onyx) enn stålhaglet er. Jeg forhørte meg på den lokale våpensmeden, og han anbefalte å "dra gjennom" noen runder med godt gammelt bly i løpet av sesongen, for å "smøre" løpet og redusere slitasjen fra stålhaglet

Endret av Bjorhus
Lenke til kommentar
Har ennå ikke fått kjøpt ny haglammo etter at blyforbudet kom, men vurderer vismut ( Eley ) har en viss motforestilling angående stålhagl, mulig jeg som tar feil, men siden jeg har en eldre enkeltløper fra midten av syttitallet som jeg bruker til sjøfugljakt tør jeg ikke bruke stål.

6890214[/snapback]

 

Jeg brukte eley vismut i fjor, og kan anbefale den.. Den er litt mer skånsom mot kanonen min(Beretta Onyx) enn stålhaglet er. Jeg forhørte meg på den lokale våpensmeden, og han anbefalte å "dra gjennom" noen runder med godt gammelt bly i løpet av sesongen, for å "smøre" løpet og redusere slitasjen fra stålhaglet

6927489[/snapback]

 

 

Ja bly har en ( smørende ) effekt, tror nok jeg vil gå for Eley ja bare synd at ikke papphylsene finnes lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...