pine Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Vurderer denne http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=4782. Det jeg ser som et problem er egentlig at orginalboksen for filteret har 2 slanger som leder videre mot motoren. Noen som har vært borti det og kan forklare? Jeg antar at filteret og resten av kit-en erstatter boksen og lar meg koble på luftinntaket. Hva er funskjonen til den andre tynnere slangen da ? Burde jeg kanskje mekke en fordeler slik at jeg kan koble begge på ? Sjekke med lokal merkeverksted kanskje først ?
pine Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 Greit Hva med en annen vri. Kjøpe lik filterboks enten orginal eller fra en skrapa bil, borre et par hull i bunnen av boksen og bruke en k&n innsattsfilter ? Burde gi samme effekt ut fra det jeg har lest på nettet.
Marvil Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 De slangene kan være noe med luftmengdemåleren.. Borre hull funker, men litt usikker på hvor bra lyden blir, det kommer litt an på hvilken motorutgave du har.
pine Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 Pen bil marvil Er en 1.6, 105 hk. IFL vognkortet i hvertfall. Skal spørre litt rundt ang. cone filter, spess på verkstedet der jeg gjør EU sjekk. Men virker som om det mest sikre alternativet er å få en filterboks til og borre hull i bunnen. Har du peil på plassering, evt diameter på hullene ? Er rett og slett ute etter litt gromere lyd. Har nettop bestillt meg nye lettmetall felger og installert 2x 6.5" i dørene, 2x 8.2 (tror jeg det var) bak og en 12" woofer i bagasjerommet Golf er en digg bil.
Marvil Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Takk for det.. 1,6litern har vel forøvrig 100 hester (1kw = 1,3636), men er en grei motor for de fleste. Har selv 1,8litern på 90hester, forgjengeren til den du har.. Hør litt rundt hva du bør gjøre på din. Er ute etter mer lyd på min også, så har bestilt et KN-filter til min, men litt usikker på montering. Forhåpentligvis klarer jeg det uten å styre med de slangene, ved å bare montere det rett på innsuget. Tror diameter på innsuget der den festes i filterboksen (flensen) er rundt 65mm, var vertfall den størrelsen jeg bestilte.. Ellers finnes det ferdige kit, muligens det følger med alt du trenger selv på motorer med luftmengdemåler der. Evt tror jeg dem selger noe adapterkits på www.raceland.no, men har ingen erfaring med disse.. Høres ut som du er kommet bra igang, du får lage en tråd i showcase-delen av forumet..
Jarbra Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Hei, de andre slangene er sannsynligvis ånding fra motoren din. De er koblet tilbake i luftfilterboksen pga. utslippskrav. Det er ikke farlig å fjerne dem fra filteret/røret, men det er greit at det ender noe sted.
Quikshare Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Har du fått byttet filteret? Er det mange slanger som går ut av filterboksen, tre stk kanskje? En med frisk luft til innsuget, en med varmluft fra manifoilen/grenrøret og en luftmengde måler...?
pine Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Venter på filteret enda , de hadde ikke 65mm på lager. men grei løsning er sånn som marvil gjorde her http://dev.sparklingblue.net/pics/filter/IMG_3134.jpg tenkte på å gjøre det samme edit: Byttet olje i går, så merket jeg et par slanger til som er ferstet i lokket på filterboksen. Kan godt hende det er luftmengde målere, men er litt usikker, skal ta en bilde senere i dag. Endret 11. oktober 2006 av pine
Quikshare Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Ser mye bedre ut hvis du fjerner hele luftfilterboksen! Må bare huske å legge kjøling opp til filteret da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå