trygveaa Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Jeg bruker AutoGK til å konvertere .vob filer til .avi filer med Xvid kodek. Bruker dette fordi det er det jeg har hørt anbefalt flere steder. Jeg synes den bruker altfor lang tid. Det tok 1t 30min å konvertere en 30min fil fra .vob til .avi. Er det mulig å gjøre det raskere, evt bruke et annet program som er bedre?
Torbjørn T. Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 (endret) Det er sikkert fordi den går gjennom videoen to gonger (twopass encoding). Fordelen er at ein får betre kvalitet, ulempa er at det tek lengre tid. Det vil nok gå fortare om du bruker onepass encoding, men veit ikkje om det er mogeleg i AutoGK. Du kan gjere det frå Virtualdub MPEG2 vil eg tru. Opne fila, vel XviD under Video --> Compression, trykk Configure, og still inn bitrate osb. slik du vil ha det. Er ikkje like "rett fram" som i AutoGK, og vil du komprimere lyden til MP3 må du velge "Full processing mode" frå Audio-menyen og ein MP3-codec frå Audio --> Compression. Redigering: Når eg tenkjer meg om lurer eg på om Super kan konvertere til XviD òg. Det er litt enklare enn Virtualdub, men farta og innstillingsmogelegheitane hugser eg ikkje korleis er. Endret 12. september 2006 av incanus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå