Gå til innhold

Gamer pc, 10-11k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har endelig tenkt å kjøpe ny pc. Den skal hovedsaklig benyttes til spill og muligens til litt filmredigering og photoshop. Har ikke noen videre planer om overklokking, men det vill vært kjekt å ha muligheten.

 

Jeg har foreløpig satt sammen dette oppsett hos komplett, og vil gjerne ha deres kommentar til oppsette. Husk: 10-11k :)

 

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 - Denne vil eg så absolutt ha ;D 2850 Link

 

HK: Asus P5B - Er dette nå bra? har forøvrig null peiling på Intel Hk. Ingen planer om SLI. Lurer også på om den klare å kjøre 4 minne moduler på full hastighet? :) 1249 Link

 

HD: Samsung SpinPoint P120S 250GB - Er ikke noe ekspert på HD, men denne funker vell? 710 Link

 

GPU: Sapphire Radeon X1900GT - Ah, 1900gt på lagere:) 1.695 Link

 

RAM: Corsair XMS2 6400 DDR2 - Er dette greit? Trenger forøvrig ikke mer enn 1gb nå, da jeg bare kjøper mer når eg får råd. Kan gjerne gå for noe billigere viss det ikke betyr noe særlig tap av ytelse 1499 Link

 

DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE - Denne e vell grei? 299 Link

 

PSU: Hiper Strømforsyning ATX 580W - Har ikke så mye peiling på PSU'er, men valgte denna etter en rekke annbefaliner. Noe å satse på? 798 Link

 

Kabinett: Thermaltake Armor JR. - Vil, som med pcu'en, absolutt ha denne også :) eventuelt bare Armor da, men den er en smule dyrere. 949 Link

 

Alt i alt 10054 kr

 

Edit: skriveleif :)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville byttet ut RAM'et med Corsair XMS2 6400 DDR2, da 1695 er altfor mye for 1GB etter min mening.

 

Det er ikke spesielt lurt å kutte kostnadene når det gjelder strømforsyningen, strøm er veldig viktig.

Hiper 580W har jeg i min nye maskin, og den fungerer veldig bra.

 

Alt det andre ser fint ut, men om du skal overklokke ville jeg kanskje byttet ut hovedkort, da med noe sånt som Asus P5B.

Selv har jeg Asus P5B Deluxe, men Asus P5B "Vanilla" skal visstnok være veldig bra til overklokking.

Lenke til kommentar

Craves sier mye fornuftig her, ikke noe å si på det.

 

Men ville nok valgt ett ATi skjermkort, selv om de ikke er på lager.

 

Enten det overlegne x1900xt, vel verdt 200 kr. ekstra

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324857

eller

knallpris på x1900gt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320722

 

2gb minne bør du absolutt ha, du sparer 100 kr + litt frakt ved å kjøpe 2 brikker nå, så hvis du har råd, tar du http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312054

Forskjellen på minne ligger først og fremst i mengden, en del i frekvens, mens timings gir ganske små forskjeller ved vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Takk for svar ;) Skal se hva jeg finner ut..

 

Men er litt i tvil på hvilke HK jeg burde velge. Ser som sagt litt på dette Gigabyte GA-965P-DS3, men så anbefaler Craves Asus P5B. Har ikke noe planer om overklokking, men vil gjerne ha muligheten i framtida. Dessuten lure eg på om begge klare å kjøre 4 minne moduler på full hastighet? altså, sånn i tilfelle eg får 4x512 rams brikker ;)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar

Asus P5B er et bedre hovedkort enn Gigabyte GA-965P-DS3 etter hva jeg har hørt.

Asus' hovedkort er kjent for å være stabile og gode, så jeg hadde gått for det om jeg var deg.

Den bør så absolutt klare å kjøre fire minnemoduler på full hastighet, ja. :)

Endret av Craves
Lenke til kommentar

(Vi monterer kun PC-er som bygges via PC-byggeren, ikke hvis du fritt velger komponenter i handlevognen.)

Ser ut til at man må bygge vi "PC-byggern" deres. Ser dessuten ut som at det begrenser valg av deler, kan f.eks ikke velge kabiettet eg vil ha :(

Menmen, man kan vell alltids bygge selv ;)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...