Gå til innhold

USB case + USB-to-RJ-45 + WiFi AccessPoint

imran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil dette funker:

En USB 2.0 harddisk kasse med en harddisk oppi

Plugger en USB 2.0-to-RJ-45 konverterer til USB utgangen på USB kassen

Plugger nettverkskabelen fra WiFi access point i USB 2.0-to-RJ-45 konverterer

Har jeg da, i praksis, en trådløs disk? Vil det funke? Eller blir det bare tull?

Eksemple på USB-to-Ethernet konverterer: http://www.lanshop.co.uk/productcategoryde...CategoryID=5297

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg ikke fant akkurat det produktet du tenkte på i den linken du oppga, men de jeg fant var bare for å koble nettverksutstyr inn i USB-inngangen i datamaskinen. Altså motsatt av det du beskrev.

Men hvorfor gjøre det vanskelig? Det finnes et godt utvalg av trådløse aksesspunkt med innebygget USB-inngang nettopp for å lage slike "nettverksdisker".

Skrevet
Men hvorfor gjøre det vanskelig? Det finnes et godt utvalg av trådløse aksesspunkt med innebygget USB-inngang nettopp for å lage slike "nettverksdisker".

6844293[/snapback]

Har ikke vært borti dem før. Kunne du peke ut et par alternativer?

Takker.

Skrevet
Har ikke vært borti dem før. Kunne du peke ut et par alternativer?

6845163[/snapback]

Først av alt, dette er bare et par eksempler. Jeg har aldri prøvd produktene, og vil på ingen måte anbefale dem fremfor andre. Eksempel 1: Asus WL-500G. Eksempel 2: D-Link DI524UP.

Du finner nok raskt flere ved å søke litt. Og du bør søke. Forskjellige modeller kommer med forskjellig funksjonalitet, så bruk litt tid på å finne en som passer dine behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...