Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig signal på Linksys WRT54GL m/dd-wrt


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt opp mitt første trådløse nettverk med en Linksys WRT54GL (m/dd-wrt v23 SP1) router og et Linksys WMP54GS nettverkskort. Det som er problemet er at selv om routeren står kun 5 meter ifra pcen, med kun en tynn trevegg mellom så er signalet relativt dårlig.

 

Hastigheten igger vanligvis og spretter mellom 18 og 54 Mbps, men er også nedi 11 og til og med 1.0Mbps (men dette var mulig pga Azureus hadde stått på i ein 10 timer og jeg begynte å stresse routeren enda mer med en del surfing). Signalet er vanligvis enten 'low' eller 'good'.

 

Jeg har prøvt både med og uten afterburner og også skiftet frekvens uten det hjelper. Har som sagt aldri satt opp et trådløst nettverk før, så er det kanskje noen klassiske feiler jeg kan ha begått? Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre signalet?

 

Håper noen har noen tips som kan hjelpe! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva står det under :

Administration >

Management >

IP Filter Settings (adjust these for P2P)

 

Maximum Ports:

TCP Timeout (in seconds):

UDP Timeout (in seconds):

 

og evt

Overclocking:

 

Min ene av ialt 3 stk (wds-link til hoved-router), var ustabil på 200 og 216mhz, men ble stabil på 228mhz

evt også se på dette http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php?title=Router_Slowdown

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Hei .

Et lite tips om hjalp mye her . Med mange trådløse nett i området vil det hjelpe mye og sette valg av frekvens til auto . Jeg bor i et tre etasjers hus , har rutern på loftet (gutterommet mitt, er bare 40 år :thumbup: )

ungene har rom i første etasje . Etter å satt frekvensvalg til auto steg signalstyrken fra 15% til 65% .

Har samme ruter og firmware som du .

Mvh

Erik

Lenke til kommentar

Takker for raske svar! :w00t:

 

Her er innstillingene jeg har:

- Max porter: 4096

- TCP: 300

- UCP: 300

Har lest guiden for bittorrent for på WRT wiki'en, og det er derfor jeg har det slik. Hadde tcp og ucp på 90, men fikk beskjed om at jeg loggde meg svært mye inn og ut av msn (ikke så jeg selv merket, men til irritasjon for andre) så jeg satt dem opp til 300 i håp om det skulle hjelpe.

 

- Har nå klokket opp routeren til 228mhz og satt opp Xmit Power til 50 for å se om det vil hjelpe. Vil dette ha noen negativ effekt eller er det usunt for routeren?

 

- Satt frekvensen på auto, takk for tipset der! Har stilt en del på det, men likevel aldri lagt merke til 'auto' av en eller annen grunn :p

 

- Bruker den originale 12v, så er sikret der ihvertfall :)

 

Nå har signalet og hastigheten holdt seg oppe en stund, så ser ut til å hjelpe. Under perioden der den ble helt kvalt tidligere hadde jeg på xboxen med tråløse (uoriginale) kontroller, kan de ha laget forstyrrelser? Disse opererer også på 2,4 Ghz...

 

Har også en del med problemer med Azureus, programmet låser seg helt og nekter å lukke seg hvis den trådløse forbindelsen synker for mye. Kan det være med å kvele routeren hvis den har stått på en stund at den rett å slett blir overlastet av alle forespørslene?

 

Edit: Har ganske dårlig linje (1500/350), men fordi om denne kveles (noe den ofte gjør med bruk av bittorrent) så burde vel ikke det ha noe å si for lokalnettverket?

Endret av assi4
Lenke til kommentar

Har allerede strupt den til 35 (selv om linja skal være 448 så ligger den vanligvis på 350, og 80% av det er 35). I tillegg har jeg den på autoadjust, så den struper seg selv enda lavere ved behov. Føler jeg ikke kan strupe max verdien så mye lavere enn 35, da må isåfall pcen stå tilkoblet i uker etter noen få downloads for å få en ratio over 1:1 :p

Endret av assi4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...