Gå til innhold

Laste ned one-piece lovlig.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror det var noe med at One Piece ikke er lisensiert eller no, kan ikke akkurat si at eg er ekspert på feltet men tror det er lovlig å laste ned One Piece. (som sagt veit ikke 100% :p)

6844467[/snapback]

Hvorvidt noe er lisensert eller ikke har ingenting å si for hvorvidt det er lov å distribuere kopirettsbeskyttet (og det blir musikk/film/bøker i de fleste land i dag automatisk) materiale på nett som torrents eller annen måte.

Med mindre kopirettshaver eksplisitt har tillatt det er distribusjon uten vederlag uansett ulovlig fram til kopirettsperioden har gått ut.

Lenke til kommentar
jamen, jeg mener da at det er lovlig når de ikke ber om penger for det eller noe...

hmm... og jeg som trodde det var lovlig å laste ned naruto... :p

6845949[/snapback]

Det at kopibeskyttet materiale ikke er lisensert betyr kun at det er mye mindre sannsynlig at noen aktivt rettsforfølger det, men gjør ikke uautorisert deling/distribusjon mer lovlig. Les Berne-konvensjonen hvis du vil vite mer om kopirett og hvilken beskyttelse og rettigheter den gir hhv rettighetshaver og bruker.

 

I tillegg strider snakk om hvor man kan laste ned kopirettsbeskyttet materiale mot HW.no's regler, nærmere bestemt #8.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...