Gå til innhold

Hva savner du i din mobil?


SumSar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I forbindelse med skolegang, skal min bror utvikle et program i java til mobiler. I den sammenhengen lurer jeg på hva folk selv synes de mangler/trenger på sin mobil.

 

Hva slags programmer ønsker DU deg?

 

Ingen forslag er for dumme, så lenge de er seriøse. Jeg setter stor pris på alle forslag som kommer inn.

 

Mvh. Rasmus :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en EF81 og jeg savner INSTANT MESSAGING.

Så vidt jeg vet er det ikke så vanskelig å få til med java.

 

Jeg mener ikke MSN eller noe sånt. Men jeg vil gjerne ha det som på feks sony ericsson sine telefoner, hvor man skriver mottakerens nummer, deretter melding, og send, direkte fra telefon til telefon og that's it.

Dataoverføring går gjennom gprs. Enkelt og greit.

 

Dette ville vært konge! :)

Lenke til kommentar

Aner ikke om dette er gjennomførbart, men hvis det går er det et genialt program. Enkelt og greit et program som forteller statusen til mottageren du ringer, for eksempel borte/opptatt/straks tilbake osv. som MSN. På den måten kan du sette statusen til til "I møte" på mobiltelefonen og når noen ringer deg får de beskjed om at du kanskje ikke tar telefonen fordi du er i et møte. På den måten slipper du å bli oppringt 100 ganger mens du gjør noe der mobiltelefonen ikke passer inn, og de som ringer slipper å undre seg over hvorfor du ikke tar mobiltelefonen.

 

Må dessverres gjøres over GPRS, noe som tømmer mobiltelefonen din for strøm. For GSM nettverket kan du vel ikke sende informasjon over, så lenge operatøren ikke har åpnet for tjenesten?

 

Høres det ut som en god idé? Status for mobiltelefoner som på MSN :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...