Gå til innhold

Lage en div rund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en div jeg helst skulle lagd rund av enkelhetsmessige grunner.

Er dette mulig å få til via css?

Kan jo alltids bruke p-tag'en aktivt for å tilpasse linjeskft da, men.... er så slitsomt :tease:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

CSS border-radius er vel kanskje noe for deg... CSS3-element som er mer eller mindre støtta i de fleste nettleseren (Ikke Opera dessverre). Og jeg trenger vel ikke å si om IE støtter det...

Skrevet

Så, hvordan får du "de fleste nettlesere" til å passe sammen med "ikke Opera og IE"? Du har ikke akkurat veldig store brukerskarer som sitter med de resterende prosentene med alternative nettlesere.

Skrevet

Å lage ein rund DIV gjer du ved hjelp av bakgrunnsbilete, og å tilpasse innhaldet i elementet til den. Tungvint, men mogleg.

Kvifor vil du ha ein rund DIV igrunn? Det er jo berre fantastisk lite praktisk :p

Skrevet

Siden opera og IE ikke støtter css border-radius, blir det kronglete gitt... Er så mange av brukerne mine som bruker de... :hmm:

Men takk for forslag!

Å lage ein rund DIV gjer du ved hjelp av bakgrunnsbilete, og å tilpasse innhaldet i elementet til den. Tungvint, men mogleg.

Ja, det er det jeg mente med å tilpasse p-taggen med linjeskift og sånn...

Kvifor vil du ha ein rund DIV igrunn? Det er jo berre fantastisk lite praktisk :p

6837810[/snapback]

Hvorfor det?

Design-messing f.eks.! Jeg har en egg-formet sak på bakgrunnsbilde, og tenkte derfor å fylle opp denne med tekst ut til kantene.... Siden dette gjelder mange sider, hadde det vært greit å ordnet det i css.

Skrevet

Som dere la merke til så opplyste jeg om at IE og Opera ikke støttet det (faktisk har ikke Firefox direkte støtte for det heller, men man kan bruke -moz-border-radius) så det ble opp til han og innse at det ikke er noen god løsning, men nå er det faktisk sånn at han spurte i HTML, CSS forumet og i CSS er det sånn man lager "rundinger"

PS: For tiden jobber jeg på et prosjekt hvor jeg kan drite i IE og benytte meg av alle godsakene i CSS2.1 og noen av CSS3-elementene. Ikke bare har jeg laget et design som er mye finere enn noe jeg har lagd tidligere, men jeg har også brukt mye mindre tid på det! UTROLIG deilig å jobbe med!

Skrevet

De aller fleste webdesignere er nok klar over så fort man kan drite i IE, blir ting mye artigere og mye lettere. Uansett, man kan nesten aldri, og bør aldri, drite i IE eller en hvilken som helst annen nettleser, for den saks skyld. Men det regner jeg med at du vet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...