Gå til innhold

Canon Powershot G3 fortsatt brukbart i dag?


Anbefalte innlegg

Jeg er blitt fascinert av slike megazoomkameraer, fordi de bærer preg av et mer profesjonelt utseende enn vanlige kompaktkameraer, i tillegg til at de er såpass store at de ligger stødig i hånden og gir stabilitet til knipsingen.

 

Kom over en annonse for et brukt Canon Powershot G3-kamera, fra 2002.

 

Dinside ga det terningkast seks, men dette er jo tross alt fire år siden, så hvordan ville det kommet ut i dag?

 

Bør jeg heller gå for et av de nye Powershot-modellene (f.eks. s2 og s3)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt G2 modellen helt til nå og vært veldig fornøyd med den. Den vridbare skjermen er genial! Det tar veldig bra bilder siden linsa er såppas stor. Hvis størrelse og vekt ikke spiller noen rolle er dette et bra kamera. Men ville sjekket ut priser på G5 og G6. Disse for du nok brukt til en rimelig penge og de er nyere og mere megapikser.

Lenke til kommentar

G3 feiler nok litt på hastighet, spesielt. Der er nyere kamera mye kjappere på oppstart og utløser. Men ellers så gir G3 fortsatt veldig gode bilder, så hvis man får det til en god pris, så gjør man ikke noe dumt. Ikke sikker på hva god pris vil være.

 

Men du skriver at du er fascinert av megazoomkamera. G3 er absolutt ikke i den sjangeren med sine 3 eller 4x zoom.

Lenke til kommentar

Jeg har 3 digitale kameraer, hvorav det ene er en G3.

Dette tar bilder som er helt topp, og med et objektiv f 2,0 og iso ned til 50, så blir det som sagt flotte bilder.

Oppstarten er grei, men autofukosen er treg. Skal du ta bilder av barn, sport etc. så er det bedre å fokusere ferdig på forhånd.

Jeg har også et dSLR, og dette er en helt annen verden når det gjelder hurtighet, men når det gjelder billedkvalitet, så er det ikke bestandig like lett å plukke ut det som er tatt med G3'n eller det som er tatt med dSLR. Om man greier å plukke det ut i det hele tatt ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...