Gå til innhold

SB-600 fungerer ikke på D50. Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en hysterisk morsom tråd hvor CMI ikke får det nye dyre fotoutstyret til å fungere. Hvorfor kjøpte du ikke Sb-800 i stedet for? Den er jo dyrere!

 

Du trenger ikke noen spesiell optikk for å bruke trådløst, men du må stille inn kameraet og blitsen i tådløs mode. Sjekk bruksanvisningen til blitsen hvordan du setter det på. På kameraet går du til "built in flash mode" og stiller inn der. Hvis ikke står nok det også i brukermanualen til D200-kameraet ditt, evt er det en flott link over mitt inlegg hvor det meste strå GODT forklart!

 

Lykke til!

Endret av engekri
Lenke til kommentar
Nok en hysterisk morsom tråd hvor CMI ikke får det nye dyre fotoutstyret til å fungere. Hvorfor kjøpte du ikke Sb-800 i stedet for? Den er jo dyrere!

6838461[/snapback]

 

Hvorfor skulle jeg kjøpe den blitsen?? ikke stor forskjell de fleste eldre tråder jeg har lest her har folk blitt rådet til og kjøpe nemlig SB-600, og Diskusjonsforumet er til og spørre i, jeg leste den ***** manualen 5 ganger, men fikk ikke den ene tingen til og stemme, men jeg løste det. takker.

 

(Ps: kan godt slutte og poste her lissom hvis så jævli mange har noe imot hverandre her??) :):):):)

Lenke til kommentar
(Ps: kan godt slutte og poste her lissom hvis så jævli mange har noe imot hverandre her??) :):):):)

6838809[/snapback]

Det hadde ikke gjort noe om du sjekket bittelittegrann før du poster da. Det virker jo som om du spør om hver eneste lille ting hele tiden uten engang å gjøre et google-søk eller lese manualen først.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Noe useriøst å gå løs på CMI fordi han spør om noe som for enkelte er bagateller.

 

Det meste som det spørres om her er det svart på både en og to ganger, så da er det er mange som burde droppe innleggene sine. :thumbdown:

 

For de av dere som lar dere irritere av andres innlegg og at enkelte kjøper dyrere utstyr enn det som "dere" mener er riktig (janteloven står sterkt i Norge) så er det bare å la være å lese og ikke minst svare på innleggene. :mad:

 

Fortsett å spørre du CMI, og kjøp deg mer gadget. Det er jo bare så kult å pakke opp og teste nye saker! :thumbup:

Lenke til kommentar

Grunnen til at nevnte problemer er nettopp bagateller for de fleste er at nettopp de fleste evner å tilegne seg grunnleggende informasjon om produktene de kjøper på egenhånd. Enten via den eminente bruksanvisningen vi nordmenn er kjent for å bruke langt tid på å lese, eller en av de uendelig mange guidene som finnes på nett som forklarer det enklere enn bruksanvisningen.

 

Irritasjonen rundt nyinnkjøp av utstyret går vel ikke så mye på janteloven, mer at han avslører ved sine spørsmål at han omtrent har kjøpt en Bugatti Veyron uten å vite hvordan han skal vri om tenningen. Beklager hvis jeg fornærmer noen nå.

Lenke til kommentar

Siden innlegget retter seg direkte retter seg mot meg velger jeg å svare, selvom inlegget mitt over er ok.

 

Eksempelet med bilen er flott, og det er ikke første gang CMI spørr om dyrt og komplisert utstyr, uten å særlig greie på greiene.

 

Har ikke noe mot deg CMI, men det blir litt teit i mine øyne å drive på den måten du har gjort et par ganger.

 

Men alle har sin måte å lære på, min og din er ikke den samme i allefall.

 

Ønsker nå at vi legger dette temaet døft, og resten evt. blir tatt på PM.

Lenke til kommentar
Grunnen til at nevnte problemer er nettopp bagateller for de fleste er at nettopp de fleste evner å tilegne seg grunnleggende informasjon om produktene de kjøper på egenhånd. Enten via den eminente bruksanvisningen vi nordmenn er kjent for å bruke langt tid på å lese, eller en av de uendelig mange guidene som finnes på nett som forklarer det enklere enn bruksanvisningen.

6849005[/snapback]

Bruksanvisningen til Nikon-blitzene er faktisk grisedårlige, det samme med brukergrensesnittet, så CLS er faktisk ikke selvforklarende. Men det som irriterer meg er at enkelte ikke gidder å lese svarene som faktisk blir gitt. Nikonians-linken i post #12 forklarer i detalj alt man noen sinne kunne ha lurt på ang. oppstart med CLS, og i tillegg hvordan jeg fant siden. Et forum er nyttingere som en kunnskapsbase enn en samling med folk som kan søke på google for deg.

Endret av CWalken
Lenke til kommentar

Tja, sett bort ifra det at jeg måtte sette SB800'en i kanal 3 for at den skulle virke trådløst mot D70'n min hadde jeg få problemer med bruksanvisningen. Nå fikk jeg riktignok tak i bruksanvisningen som pdf umiddelbart etter at jeg bestilte blitzen, og brukte ventetiden på å tråle gjennom et par ganger før jeg fikk sjansen til å grise den til med pailabbene mine.

Lenke til kommentar
Noe useriøst å gå løs på CMI fordi han spør om noe som for enkelte er bagateller.

 

Det meste som det spørres om her er det svart på både en og to ganger, så da er det er mange som burde droppe innleggene sine. :thumbdown:

 

For de av dere som lar dere irritere av andres innlegg og at enkelte kjøper dyrere utstyr enn det som "dere" mener er riktig (janteloven står sterkt i Norge) så er det bare å la være å lese og ikke minst svare på innleggene. :mad: 

 

Fortsett å spørre du CMI, og kjøp deg mer gadget. Det er jo bare så kult å pakke opp og teste nye saker! :thumbup:

6848904[/snapback]

 

Takker for støtte :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at nevnte problemer er nettopp bagateller for de fleste er at nettopp de fleste evner å tilegne seg grunnleggende informasjon om produktene de kjøper på egenhånd. Enten via den eminente bruksanvisningen vi nordmenn er kjent for å bruke langt tid på å lese, eller en av de uendelig mange guidene som finnes på nett som forklarer det enklere enn bruksanvisningen.

 

Irritasjonen rundt nyinnkjøp av utstyret går vel ikke så mye på janteloven, mer at han avslører ved sine spørsmål at han omtrent har kjøpt en Bugatti Veyron uten å vite hvordan han skal vri om tenningen. Beklager hvis jeg fornærmer noen nå.

6849005[/snapback]

 

Jeg viste fint hvordan den funket, var bare en innstilling som ikke var på min side, det som stoppet opp hele og førte til dette inlegget :) No hard feelings, altid en grunn til at jeg spør, og jeg er ikke av typen som tyr til dette forumet før jeg har søkt overalt, men overalt ga ikke svar på mitt problem, derfor postet jeg her, grreit og ha denne siden som 4. ess på hånda når man har brukt opp de 3 andre.

Lenke til kommentar
Siden innlegget retter seg direkte retter seg mot meg velger jeg å svare, selvom inlegget mitt over er ok.

 

Eksempelet med bilen er flott, og det er ikke første gang CMI spørr om dyrt og komplisert utstyr, uten å særlig greie på greiene.

 

Har ikke noe mot deg CMI, men det blir litt teit i mine øyne å drive på den måten du har gjort et par ganger.

 

Men alle har sin måte å lære på, min og din er ikke den samme i allefall.

 

Ønsker nå at vi legger dette temaet døft, og resten evt. blir tatt på PM.

6850657[/snapback]

 

Ja mulig du er uenig i min måte og spørre på men de problemene jeg har hatt med det du kaller det dyre utstyret mitt er ting jeg ikke finner i manualen eller på nett, pappa har til og med lest igjennom manualen flere ganger uten hell hver gang, men neste gan jeg har problemer med mitt utstyr skal jeg gå til forhandleren, blir vel kansje bedre motatt der håper jeg :)

 

Skal vurdere om jeg i det hele tatt gidder og poste mer her, har snakket med flere som mener det er endel usaklig slakting av folk her inne blitt.. Unødvendig! Må gå an og få lære ting uten og bli høgd huet av, sant det står i reglene søk, og les før man poster om ting, men hva skal man gjøre når man ikke finner noe noen steder?? trylle?

 

Snakkes alle inne her (min tid er muligens over).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...