Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan koble til en sub?


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Nå beveger jeg meg inn på et tema jeg ikke har erfaring med i det hele tatt. Saken har seg slik at jeg har fått tak i en rør-sub. Jeg har tenkt å bruke den i bilen for å jevne ut lyden litt.

 

Jeg har en CD-spiller og 4 høyttalere foran, og 2 bak. Jeg har ingen forsterker. Hvordan kan jeg da lettest koble suben på spillern?

Kontaktene på spillern er til vanlige phonoplugger (hvit/rød). De på suben er til vanlig høyttalerkabel.

 

Kan jeg koble suben inn i "sukkerbiten" bak spillern, eller må jeg ha en forsterker koblet på phono?

 

Her er jeg virkelig helt blank, og dere må gjerne le av min uvitenhet :p

 

Mvh

Trond

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I might be going out on a limb here..

 

Hvis jeg ikke tar helt feil er det en aktiv sub du har kjøpt deg. Det vil si at det er en innebygd forsterker enn eller annen plass i det "røret". Normalt ville forsterkere bruke den røde og kvite phono utgangen, men noen aktive subber bruker høytalere kablene som kommer ut fra spilleren som tilkoblingsmetode. Skulle dette være tilfelle kunne du jo ta frem sukkerbittene i bagasjerommet å hente signalet fra høtalerene bak. Men tror det beste ville ha vært om du hadde latt være med lyd i bakhøytalerene å bruke høytalere ledningene til å gi lyd i "røret".

 

Men har ikke erfaring med aktive subber, så du får se om andre svarer

Lenke til kommentar

Om den er aktiv er det også terminalef for tilkobling av remote, strøm og jord til den innebygde forsterkeren, Er det ikke det så er den passiv og du trenger ekstern forsterker. Strømkabler, sikring og koblingsmateriell trenger du uansett.

 

Hva slags merke er det? Link? Lest manualen? ;)

 

Bare fyr løs, det finnes ikke dumme, spørsmål bare dumme svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...