Gå til innhold

BSD/UnixProblemer med partisjoner i PC-BSD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt til å prøve PC-BSD på min stasjonære PC. Jeg en partisjon med linux på den fra før, så da tenkte jeg at jeg bare formaterer den i installasjonen, men ingen Linux partisjon dukket opp. Så frigjorde jeg 30GB fra min andre disk(vanelig 160GB), men i installasjonen av PC-BSD dukket bare opp den andre partisjonen som er FAT32, og 8mb free space. Hvorfor viser den ikke de resterende GB med fri plass? I windows så står det at det er 30GB "free space" også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har tenkt til å prøve PC-BSD på min stasjonære PC. Jeg en partisjon med linux på den fra før, så da tenkte jeg at jeg bare formaterer den i installasjonen, men ingen Linux partisjon dukket opp. Så frigjorde jeg 30GB fra min andre disk(vanelig 160GB), men i installasjonen av PC-BSD dukket bare opp den andre partisjonen som er FAT32, og 8mb free space. Hvorfor viser den ikke de resterende GB med fri plass? I windows så står det at det er 30GB "free space" også.

6821342[/snapback]

Hva slags filsystem brukte du på linux-partisjonen?

Skrevet

Det har i hvert fall FreeBSD støttet lenge. Men alt i alt, hvis jeg skulle anbefalt BSD til tilsvarende bruk som en linux-burk, ville jeg helt klart anbefalt FreeBSD, da denne er ganske moderne. De fleste nye BSD-varianter er tross alt basert på FreeBSD. F.eks. så har FreeBSD lese-støtte for ReiserFS og XFS i tillegg til EXT3.

Skrevet

Okei. Men jeg tror jeg tror jeg prøvde FreeBSD for en stund siden på samme maskinen og hadde problemer med partisjonene da også! Kan jo alltids prøve en gang til, men noe sier meg at det kommer til å bli noe tull når det ble det med PC-BSD.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...