Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan konfigurere PC'n som en ftp-server ??


Anbefalte innlegg

Hei!

 

-mulig at jeg er veldig "n00b" nå, men jeg har et lite prosjekt på gang... Jeg kan ikke spesielt my med programvare til data og lurer på om dere på forumet vet av noen linker, til sider hvor det står beskrevet hvodan man "lager" en ftp-server...

 

Behøver jeg ftp-klienter, eller kan jeg bruke kun explorer ?? evt. hvilke programmer er best ?

 

Alle svar mottas med STOR takk..!

 

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alt du trenger for å drive en ftp server (basic)

 

er et program, fks bulletproof fpt server, som jeg synes er ryddig, enkelt og bra. anbefales.

 

dette får du tak i på http://www.tucows.com

det er gratis.

 

alt du må gjøre her er å opprette en bruker, og et område på pcn din hvor de kan ha filene sine.

 

så kan de conenct til servern din med en ftp klient. fks cuteFTP. med din ip som host adress.

 

_________________

du er ikke full før gulvet reiser seg og klasker deg i panna!

 

[ Denne Melding var redigert av: umy på 2002-10-28 11:33 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Om du har Windows 2000 eller XP så har IIS (Internet Information Service) en innebygget FTP server.

 

Men, om du vil gjøre det enkelt, så er det bare å gå inn på http://tucows.online.no og laste ned en FTP server. Jeg vil anbefale enten Bulletproof FTP server (shareware) eller WAR FTP server (freeware).

 

Når du har installert og konfigurert denne serveren, så kan brukere koble seg på deg om de har IP adressen din og godkjent brukernavn/passord (som du setter selv). De må da enten bruke den innebygde FTP klienten i IE eller et eget program som LeapFTP, WS-FTP, Bulletproof etc.

Du må også evt. åpne opp port 20/21 på brannmuren om du har det.

 

Arcade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...