Gå til innhold

En dråpe i det store

sthlm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg et macroobjektiv som jeg for tiden har det mye moro med. Har derfor en hel del å lære om akkurat denne kategorien og ønsker all kritikk jeg kan få :) Hvordan fungerer utsnittet? Er skarpheten og fokus ok? Hva med fargene?

post-85315-1157581778_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meget bra bilde! Nydelige linjer, liker at man får et mykt inntrykk selv om det er ganske så skarpe linjer.

Forresten, hvorfor har du skrevet "foto:" foran navnet ditt? Redd for at folk skal tro du bare har lagd rammen og ikke tatt bilde? :wee:

Skrevet

Veldig bra fanget! Kult at dråpen bare står der. Kunne kanskje foretrukket en dypere grønnfarge enn hva som er foreslått her. Litt kutting kunne heller ikke skadet. Litt i bunn og litt fra venstre.

Skrevet

Oisann! Har vært borte i helgen uten tilgang til internett, så her var det mange uleste kommentarer.

Først og fremst: Takk for alle kommentarer :)

Kan være enig i at en dypere grønnfarge vil gjøre susen. Blir kanskje litt kaldt slik som orginalen er nå.

Hvorfor jeg har skrevet 'foto' foran vet bare gudene ;) (Gammel vane vond å vende)

Liker mitt nye macroobjektiv utrolig godt. Har dessverre ikke fått så mye tid til å utforske det ennå, men flere bilder kommer nok med tid og stunder.

Skrevet

Skal man forsterke det grønne (gress, planter etc) så er et godt å skru på det gule først. Gress feks inneholder mye mer gult enn grønt. Bare prøv å øk saturation på gult kontra grønt. Gult gir også det grønne en hetlig glød.

Skrevet (endret)

hey hey, prøvde og mekke en selv med litt mørkere grønnfarge, la oss se.

nydrapede2.jpg

Enda et forsøk på og få det til og ligne mindre på gummiplanter :p

supernydrapejj1.jpg

Endret av SCV
Skrevet

mulig det ble litt vell grønt ja, er ikke sikker, får vente og se hva sjefen selv syns. Men det perottol sa om og øke Gul I RGB innstillingen funket utmerket bra, men vil vell kanskje gi en mer høstaktig stemning?

Og hey! det er jo høst!

Skrevet

Har endret fargen ved å kjøre opp litt grønt og mye rødt i råformatet. Har også endret litt komposisjon. Fjernet forresten 'foto' foran navnet mitt også. Syntes selv det ble bedre, men hva sier dere?

post-85315-1158073632_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...