Gå til innhold

Minolta Diamage 7


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som bruker Minolta Dimage 7 her? Den bruker altfor mye strøm(batteri). Jeg bruker bare de dyreste batteriene som Duracel, men den holder bare i ca. 15 min THAT'S IT!

Jeg har oppladbar batterier også men de holder ikke lenge heller. Er det en spesiell batteri for den type komera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alkalinebatterier er ikke laget for høye strømtrekk. De er beregnet for radioer, kassettspillere osv.

 

Når dine batterier er 'utladet' i D7'en, kan du bruke dem i en batteriradio i flere timer.

 

Du må bruke oppladbare NiMH-batterier. De får du opp i en kapasitet på 2200mAh.

 

Alternativt oppladbare LiION-batterier. Disse får du visstnok kjøpt som par, og du trenger to par.

Lenke til kommentar

Minolta D7 krever sitt ja :smile:

 

Heldigvis er det ikke så ille som du tror. Alt du trenger å gjøre er å skaffe deg et par sett oppladbare NiMH batterier. Kjøp batterier som har en kapasitet på 1800mAh eller mer.

 

Jeg har testet en rekke oppladbare batterier i D7 og min erfaring er som følger: (rangert etter hvor bra de funker for _meg_)

 

1. Varta 1900mAh

2. GP 2000mAh

3. Hähnhel 1800mAh

4. Duracell 1800mAh

5. GP 1800mAh

6. Sanyo 1600mAh

7. Energizer 1600mAh

 

Varta 1900mAh gir lett 250+ bilder på en oppladning.

 

Det er et par ting du må huske dog.

 

For det første må du kjøpe en skikkelig lader. Den absolutt beste er Ansmann Powerline 4. Clas Ohlson har også en ok smartlader. De nye GP laderene er også brukbare.

 

For det andre må du regne med at det tar litt tid før batteriene når full kapasitet (3-5 oppladninger), så ikke bli skuffet hvis kapasiteten er dårlig til å begynne med.

 

Det enkleste er sikkert å stikke på Elkjøp og kjøpe en pakke med fire GP 1800mAh og lader.

 

-flff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...