ostehøvel Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 2 spørsmål: 1. Har en stor tabell, og den øverste raden brukes for beskrivelse av hver kolonne. hvordan fikser jeg det slik at denne raden følger med nedover dokumentet når du scroller nedover med musa? 2. når en rad nærmer seg bunnen av et dokument, og jeg fyller opp med tekst, så fortsetter raden ned på neste ark. men det jeg vil fikse, er at hele raden automatisk hopper ned til neste ark før den blir helt fyllt opp. takker for alle svar! mvh, hans
ub1soft Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 du kan søke i word... javascript:emoticon('')
ostehøvel Skrevet 6. september 2006 Forfatter Skrevet 6. september 2006 det vet jeg jo.. men jeg finner ikke noe om akkurat dette..
Harald Staff Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Dette er veldig enkelt i Excel. Vet ikke hva du har i tabellen og ellers i dokumentet, men hvis det bare er en liste, "data", får den et mye bedre og smartere hjem i Excel, også mht sortering, filtrering, sammendragsmuligheter, ... HTH. Beste hilsen Harald
kjeklulf Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 ...og hvis du vil gjøre det i Word kan du merke tabellen og klikke Tabell -> Egenskaper for tabell. Klikk fanen Rad og fjern haken foran Tillat deling av rad. Deretter merker du overskriftsraden, klikker Tabell -> Egenskaper for tabell og haker av for Gjenta som overskriftsrad...
ostehøvel Skrevet 6. september 2006 Forfatter Skrevet 6. september 2006 ...og hvis du vil gjøre det i Word kan du merke tabellen og klikke Tabell -> Egenskaper for tabell. Klikk fanen Rad og fjern haken foran Tillat deling av rad. Deretter merker du overskriftsraden, klikker Tabell -> Egenskaper for tabell og haker av for Gjenta som overskriftsrad... 6813581[/snapback] ja dette har jeg prøvd, men da kommer overskriften på toppen av hvert ark. Det jeg vil er at overskriften følger etter overalt! slik at den vises hele tidn uansett hvor i dokumentet du er. Dette skal jo være mulig?
kjeklulf Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Da er ikke Word riktig redskap som Harald har nevnt. Bruk Excel.
ostehøvel Skrevet 6. september 2006 Forfatter Skrevet 6. september 2006 Da er ikke Word riktig redskap som Harald har nevnt. Bruk Excel. 6813737[/snapback] Ja da får jeg overføre dataen til et exel ark, men jeg mener fortsatt at det skal være mulig å ordne i word..
kjeklulf Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Joda, det er mulig f. eks å dele vinduet (Vindu -> Del) men som oftest er Excel et bedre verktøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå