Gå til innhold

Trenger hjelp i word!

ostehøvel

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 spørsmål:

1. Har en stor tabell, og den øverste raden brukes for beskrivelse av hver kolonne.

hvordan fikser jeg det slik at denne raden følger med nedover dokumentet når du scroller nedover med musa?

2. når en rad nærmer seg bunnen av et dokument, og jeg fyller opp med tekst, så fortsetter raden ned på neste ark. men det jeg vil fikse, er at hele raden automatisk hopper ned til neste ark før den blir helt fyllt opp.

takker for alle svar!

mvh,

hans

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig enkelt i Excel. Vet ikke hva du har i tabellen og ellers i dokumentet, men hvis det bare er en liste, "data", får den et mye bedre og smartere hjem i Excel, også mht sortering, filtrering, sammendragsmuligheter, ...

HTH. Beste hilsen Harald

Skrevet

...og hvis du vil gjøre det i Word kan du merke tabellen og klikke Tabell -> Egenskaper for tabell. Klikk fanen Rad og fjern haken foran Tillat deling av rad. Deretter merker du overskriftsraden, klikker Tabell -> Egenskaper for tabell og haker av for Gjenta som overskriftsrad...

Skrevet
...og hvis du vil gjøre det i Word kan du merke tabellen og klikke Tabell -> Egenskaper for tabell. Klikk fanen Rad og fjern haken foran Tillat deling av rad. Deretter merker du overskriftsraden, klikker Tabell -> Egenskaper for tabell og haker av for Gjenta som overskriftsrad...

6813581[/snapback]

ja dette har jeg prøvd, men da kommer overskriften på toppen av hvert ark. Det jeg vil er at overskriften følger etter overalt! slik at den vises hele tidn uansett hvor i dokumentet du er. Dette skal jo være mulig?

Skrevet
Da er ikke Word riktig redskap som Harald har nevnt. Bruk Excel.

6813737[/snapback]

Ja da får jeg overføre dataen til et exel ark, men jeg mener fortsatt at det skal være mulig å ordne i word.. :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...