Gå til innhold

Tråden om nokia N93 - La oss diskutere den her!


Aalton

Anbefalte innlegg

Diskuter N93 her - du trenger ikke å ha telefonen.

nokn93_l.jpg

 

Flere bilder:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

i_145151-564x376.jpg

i_145148-564x376.jpg

i_145149-564x376.jpg

nokia_lansering0406_p18-564x376.jpg

 

Finn den beste prisen om du ikke har den:

N93 uten abonnment i prisguiden.

N93 med abonnement i prisguiden.

 

Spesifikasjoner:

Dimensjoner: 11,8 x 5,55 x 2,8 cm, 180 gram

Teknologi: GSM 900, 1800, 1900, GPRS, EDGE, 3G

Maskinvare: Wi-Fi, Blåtann 2.0, USB 2.0, infrarød, MiniSD-minnekort (128 MB medfølger). 50 MB innebygget.

Batteri: Tale: 3,7 t (3G) / 5,1 t (GSM). Hviletid: 10 døgn.

Skjerm: TFT, 262 144 farger, 240 x 320 piksler, 2,4 tommer.

Ytre skjerm: 65 536 farger, 128 x 36 piksler, 1,1 tommer.

Kamera: 3,2 megapiksler, autofokus, frontkamera.

Øvrig: Mp3-spiller, radio, videospiller, MMS, epost, wap 2.0, Lynmeldinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt i alt en topp mobil!

 

Tåler en trøkk også. Mistet min i asfalten, not a scratch :D

 

Jeg er ihvertfall strålende fornøyd, og har ikke opplevd bugs.....enda.

 

WLAN funker perfekt, skjermen er stor og god, deilige taster, og overraskende bra batteritid.

 

Samt, etter min mening er den bedre en P990i også, som jeg faktisk ble litt skuffet over...post-57831-1157401823_thumb.jpg

Endret av Pallister
Lenke til kommentar

Har denne mobilen jeg å... kjempemobil vil jeg si. Den har alt jeg savnet på min N6600...

Min erfaring, en gang Symbian, alltid Symbian.

 

Pluss mobilen:

- Den har alt...

- Lett å skrive meldinger på

- god skjerm

- lett å koble opp til pc

- tar gode bilder i lyse lokaler

- symbian

- Wlan (greit å surfe på mobilen med 10 mbit linje)

- god internett browser

- grei mp3 avspilling og video

- bilderedigering og film redigering på mobilen :)

- radio

 

Minus:

- litt stor... men det er jo wlan, dv kamera og telefon vi snakke om

- joysticken er litt lett å bomme på vis du bruker hele tommelen... (tedens å gå ned til venstre når du trykker inn.)

- blitzen er dårlig... mørke rom blir bildene dårlig.

- lett å holde finger over linse/blitz når man tar bilder (vanesak)

- wlan bruker MYE strøm.... idle med wlan som søker (huske å skru av etter bruk) varer batteriet max 10 timer....

 

Men sånn generelt er jeg veldig fornøyd med mobilen, betalte 5800 for den.

Er du villig å bruke masse penger, og størrelsen ikke har betydning... så er dette en telefon du bør se 2 gang på.

Angrer ikke ett sekund jeg...

 

Har hatt litt problemer å innstalere programmer på telefon, men det har ordnet seg.

Lenke til kommentar
Fikk endelig sett telefonen in real life i dag, og jeg ble faktisk overrasket over hvor liten den faktisk var..hehe...siden det har vært så mye skriverier om hvor stor den er, så synes jeg den må vær såpass..gleder meg til å svi bankkortet til fordel for en slik en;)

6808269[/snapback]

Er helt enig ang størrelsen på den, positivt overrasket jeg også :) Minuset er når man skal snakke i den i oppslått tilstand, uvant stor/lang når man ikke har hatt klapptelefon på 10-12 år..

Men.. får bruke handsfreen som jeg jo gjør med 6280en nå i iallefall 90% av samtalene mine.

 

Har forresten alle som har kjøpt telefonen spillet System Rush Evo innstallert?

Etter det jeg har lest rundtomkring virker det som om det varierer litt.. MÅ ha det spillet på telefonen! :dribble:

Endret av Lifeforms
Lenke til kommentar

Enig med + og - på siden her.

 

Jeg savner en 'hurtigknapp' for å ta bilder, uten å måtte vri skjermen for å sette telefonen i kamera-modus.

 

Har også oppdaget av linsen er litt skjev, den heller litt oppover på høyresiden (når jeg ser på linsen forfra), slik at hvis må holde telefonen litt på skrå for å få bildene rette. Er det flere som har det problemet?

 

En annen ting er at man ofte faller ut av galleri-modus hvis man zoomer bildene til 100%.

 

Noen som vet om et program som kan vise mp3 coverart?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Synes den har en fantastisk kvalitetsfølelse av seg, den virker som om den er helstøpt. Dette i motsetning til min forrige N80.

 

Men i forhold til N80 kobleri kke N93 seg automatisk av WLAN når man har surfet ferdig noe som er irriterende.

 

Det er imidlertid et pluss at det følger med et kameradeksel. Det burde være en selvfølge, men finnes verken på N80 eller N73. Men siden det er helt løst er man jo helt sikker på å miste det før eller siden.

 

Er fornøyd med skjerm og batterikapasitet også, og den er bare deilig å snakke i i en tid hvor de fleste mobilene ikke er i nærheten av å nå både ører og munn.

 

Savner minijackinngang... Ja, jeg vet det ikke er en walkmanmobil, men pluggsystemet til Nokia egner seg svært dårlig til å benytte som walkman. Pluggen detter rett og slett ut når man har den i lomma, ligner litt på systemet til de gamle Ericssonstrømpluggene. Lite minus at dekselet til utgangen er helt løs og sikkert går samme veien som kameradekselet før eller siden.

 

Men alt i alt en digg mobil!

 

Den er forresten å få til 3999,- med abbonnement hos Multikanalen.no

 

Edit: 4399,- hos Multikanalen, tror de satte opp prisen dagen etter jeg bestilte min :tease: Står 4399,- på esken også faktisk. Men fremdeles en bra pris!

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Det er imidlertid et pluss at det følger med et kameradeksel. Det burde være en selvfølge, men finnes verken på N80 eller N73. Men siden det er helt løst er man jo helt sikker på å miste det før eller siden.

 

6824849[/snapback]

 

Som sagt tidligere, dekslet er ikke løst, det følger med en liten snor som man skal feste i kameradekslet som går til bunnen av telefonen.

Du mister nok ikke det dekslet...

Lenke til kommentar
Er det noen andre som får meldingen;

 

"Minne fullt" Genrell feil, lukk og prøv på nytt" eller noe sånt, ved avspilling av videoer?

6849337[/snapback]

 

Jepp, på bilder også hvis man har sett litt bilder og video. Virker som telefonen ikke klarer å frigi minne. Blir sikkert fikset når neste firmware kommer ut.

Lenke til kommentar

Vurderer og bytte ut min k800 i denne da jeg savner wlan og den friheten i opperativsystemet.

 

Derfor lurer jeg på.

1. Hvor lenge kan jeg forvente at batteriet holder hvis jeg ringer i ca 10 min hver dag og sender mellom 20-30 meld?

 

2. Får skjermene og selve telefonen lett riper eller ser fort slitt ut eller er det bra kvalitet på plasten?

 

3. Ser skjermen bare henger i et punkt virker dette solid?

slik at telefonen tåler littegrann skal jo ikke kjøre over den akk da men den bør jo tåle og bli klemt mellom skulder og øre uten at det gir etter.

 

4. Er det noen store Firmware bugs på denne?

 

5. Er det noe mer jeg bør vite om før jeg kjøper denne?

 

på forhånd takk for all god informasjon

Lenke til kommentar
Vurderer og bytte ut min k800 i denne da jeg savner wlan og den friheten i opperativsystemet.

 

Derfor lurer jeg på.

1. Hvor lenge kan jeg forvente at batteriet holder hvis jeg ringer i ca 10 min hver dag og sender mellom 20-30 meld?

 

2. Får skjermene og selve telefonen lett riper eller ser fort slitt ut eller er det bra kvalitet på plasten?

 

3. Ser skjermen bare henger i et punkt virker dette solid?

slik at telefonen tåler littegrann skal jo ikke kjøre over den akk da men den bør jo tåle og bli klemt mellom skulder og øre uten at det gir etter.

 

4. Er det noen store Firmware bugs på denne?

 

5. Er det noe mer jeg bør vite om før jeg kjøper denne?

 

på forhånd takk for all god informasjon

6858422[/snapback]

 

1. Jeg bruker min til ca 50 meldinger dagen, og sånn 20 min snakking i telefon.

Samt bruker å ta endel bilder daglig, og sitter på msn sånn 1 time om dagen med den.

Jeg ladder, f.eks på mandag, og så igjen på onsdags kveld.

 

2. Har har min telefon i lomma blant penger og diverse, ennå ingen riper i den.

 

3.Telefon virke solid, og det blir ikke så lett riper i displayet.

 

4. Jeg har ennå ikke hatt noen bugs med den, som jeg sliter med.

 

5. Ingenting annet du bør vite enn det som allerede står i denne tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Det er imidlertid et pluss at det følger med et kameradeksel. Det burde være en selvfølge, men finnes verken på N80 eller N73. Men siden det er helt løst er man jo helt sikker på å miste det før eller siden.

 

6824849[/snapback]

 

Som sagt tidligere, dekslet er ikke løst, det følger med en liten snor som man skal feste i kameradekslet som går til bunnen av telefonen.

Du mister nok ikke det dekslet...

6841394[/snapback]

 

Joda, sjekket ut den løsningen men den tråden er totalt upraktisk i og med at den går fra bunnen av telefonen helt opp til toppen hvor kameraet sitter. En virkelig designblødme spør du meg, men ingen big deal. Super telefon!

Lenke til kommentar

Noen som har fått til å laste ned å innstallere den nye sw?

 

http://www.symbian-freak.com/quides/firmwa...ew_firmware.htm

 

Ser den har kommet, men finner ikke N93 på oppdateringssiden hos nokia.com

 

Jeg har for tiden sw 10.0.025, og ser ifølge symbianfreak at oppdateringen bla retter på minne problemet ved avspilling av videoer osv..

 

Nå skulle jeg bare ha fåt lastet ned denne versjonen da, og innstallert den...

 

Noen som har gjort det, eller vet fremgangsmåten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...