Gå til innhold

Oppløsning PC -> Plasma TV


koveraasen

Anbefalte innlegg

Har en 42" plasma tv med native oppløsning på 1024x768 (non square pixels), som jeg har koblet PC'n min til (ATI X800XT skjermkort).

 

Har koblet til med DVI -> HDMI og det fungerer finfint, med et lite unntak.

For å få 1:1 pixelmapping må jeg jo kjøre 1024x768 oppløning, men dette vil jeg helst ikke da AR blir feil. Jeg vet det kan kompenseres med mediaavspilleren, men vil gjerne ha riktig AR på oppløsningen. 1280x720 fungerer greit, men jeg synes bildet blir skarpere hvis jeg bruker 768 linjer. Nærmeste horisontale oppløning for å få 16:9 er da 1360.

 

1360x768 dukker opp i catalyst centeret, men ikke i den "vanlige" windows display properties dialogen. Der er max horisontal oppløning 1280.

Så når jeg bruker catalyst og setter oppløningen til 1360x768 så fungerer det fint, helt til jeg rebooter eller kjører fullscreen med WMR9 renderless. Da blir oppløsningen satt til 1280x768. Dette er latterlig irriterende!

 

Jeg trodde catalyst hadde full kontrol på display properties, men det virker som noe annen blander seg inn her.

 

Er det noen som vet hva som forårsaker dette, og hvordan i alle dager jeg kan få ordnet det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...