BearT Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Ettersom den andre tråden sporet helt av lager jeg en ny en for akkurat dette spørsmålet, setter veldig pris på om noen kan gi meg et godt svar. I kollektivet jeg bor har jeg funnet ut at vi har en Linksys WRT54G router, med Nextgentel 3mbit linje. Finner denne routeren på kompatibel listen på microsoft.com men det står følgende: "Note The UPnP implementation on the Linksys WRT54g with firmware 2.02.7 has been discovered to prevent users from being able to connect to Xbox Live. If a user is unable to connect to Xbox Live with this specific router model/firmware, they may get connected by turning off UPnP in the router's settings. Microsoft is working hard with Linksys to repair this issue as soon as possible." Det første jeg spør meg... Hva pokker er UPnP? Står at jeg kan slå den av for å få det til å fungere, men etter det jeg har hørt er det noen internett leverandører som krever at UPnP står på, så da er jeg jo like langt, noen som vet noe om Nextgentel krever dette? Eller har erfaringer selv med noe slikt? Eller for den saks skyld, er problemet fikset fra Microsoft sin side? Takker for alle svar
Tor Rasmussen Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 (endret) Jeg bruker selv L-utgaven, WRT54GL med firmware v4.30.7, Jun. 20, 2006. Den fungerer helt fint med NGT opp mot Xbox Live. UPnP står vel for Universal Plug and Play, som egentlig skal gjøre alt lett og automatisk. Er bare det at enkelte ganger blir slike automatiske ting litt for automatisk, og da skjer en og annen glipp. Endret 4. september 2006 av trykkertor
BearT Skrevet 4. september 2006 Forfatter Skrevet 4. september 2006 Har kjøpt trådløs adapter nå men sliter... Hadde vært meget takknemlig om noen gadd å hjelpe meg... [email protected]
dorR Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Etter det jeg forstår her... Litt problemer med trådløst på 360en? Jaja.. Veit at det er litt offtopic
Tor Rasmussen Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Nei, det løste seg for BearT. Han deaktiverte UPnP og alt Live funket som det skulle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå