Gå til innhold

temp på northbridge på nVidia 4 SLI


dominus

Anbefalte innlegg

har ett nForce4 SLI hk med en Intel dobbelcpu. Fra fabrikken kom det med en liten 4cm vifte som tok kvelden etter 2 dager. Komplett sendte meg en Zalman chipsettkjøler (den blå) som erstatning. Vel..tempen på kjøleren er helt jævli. jeg brenner meg når jeg tar på den..

 

Blir SLI brikkesettene fra nVidia så utrolig varme? Kan det være normalt?? Den orginale kjøleren, en knøttliten fislete sak, ble og utrolig varm, vil tippe 50 grader pluss.. (for jeg klarte ikke å holde fingertuppen på kjøleren mer enn maks ett sekund eller så når vifta hylte avgårde med 7000rpm)

 

Kabinettempen er 26 grader og 3 x 12cm vifter sørger for luftstrøm mens det er 24 grader i rommet nå..

Endret av dominus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

50 grader på nordbrua til NF4 er ikke så veldig unormalt. På mitt DFI Lanparty Ultra-D NF4 ligger tempen på 44-51 grader (idle/load) Systemet er en smule overklokket, men til gjengjeld har jeg lagt arctic silver under chipsett-vifta (som også har 7000 rpm max), slik at tempen har gått ned noen grader i snitt.

 

Forskjellen mellom SLI og vanlig skal være ubetydelig. Hvis du imidlertid tror temperaturen er jevnt over 50 grader kan det være greit å holde dette under oppsikt, for eksempel vha. programmer som Everest, Motherboard Monitor eller SpeedFan. Så lenge temperaturen stort sett er på den kalde siden av 55 grader skal det ikke være noe problem. Om du likevel er bekymret kan du jo erstatte kjølepastaen som fulgte med vifta med arctic silver. Dette vil ta knekken på opp til 5 varmegrader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...