Gå til innhold

Grafikk på storskjerm


PushT

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Hitatchi pjtx200 projektor, og jeg ønsker å få reneste video signal fra alle kilder. Jeg skal koble projektoren til min pc, gjennom grafikkortet og med hdmi - dvi.

Det som er problemet er å finne ut disse tingene:

 

- Fungerer hvilken som helst hdmi- dvi kabel? Jeg har en hdmi - hunn utgang på projektor og dvi- i dual hunn- utgang på mitt grafikkort.

- Hva er beste løsning kvalitetsmessig? hdmi-hdmi + adapter, hdmi-dvi, dvi-dvi + adapter...

- Hva er billigst? Evt. balanse mellom kvalitet og pris...

 

Og en annen ting: Mitt grafikkort klarer en oppløsning på 1600x1200, som visstnok skal være mulig å bruke på projektoren. Film er en ting, men jeg ønsker å bruke projektoren til flere oppgaver. Er det noen som vet mer om dette? Jeg har et ati radeon 9800 pro 128mb grafikkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanksje kjøpe nytt grafikkort for å utnytte prosjektoren?

 

EDIT: tenker da på spill osv

6799557[/snapback]

 

Ok - Men hvilket ville du foreslå da? Jeg har en rask prosessor, og mye ram, men fortsatt agp. Vet du forresten noe om de andre tingene jeg lurte på?

Lenke til kommentar

En helt vanlig HDMI til DVI kabel skal fungere ja. Bare husk at DVI-delen ikke kan bære lyd, men bare video, og derfor må du også belage deg på å ha separate lydkabler i tillegg ved midnre du skaffer en løsning på PCen slik at du har HDMI kontakt der (vet ikke om det finnes på et skjermkort, det gjør det sikkert, men det er langt fra vanllig ihvertfall).Du bruker sikkert ikke lyden på selve projektoren uansett, men separat annlegg for lyden, så det er vel sikkert ikke noe problem i utgangspunktet.

 

I forhold til oppløsning, så vil nok det kortet klare alle oppløsninger som prosjektoren er i stand til å vise. Uttifra informasjon jeg fannt på nettet så klarer din prosjektor 1280 x 720 i ekte oppløsning. Dette skal kortet ditt klare å vise helt fint, til og med i spill (dog kanskje ikke helt glatt på de mer krevende. 9800 pro begynner å bli et ganske gammelt kort nå).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...