Gå til innhold

Kritikk på bedriftsside ( esso stasjon )


Anbefalte innlegg

Hei.

Min far driver en liten essostasjon og nå åpnet han også "trådløs" sone, slik at kundene kan koble seg på og få gratis nett på laptopene sine. Han fikk ganske snart også en idè om en egen hjemmeside. Jeg tilbød meg selvsagt og lage han en gratis og nå er jeg nesten ferdig.

 

Han synes den ble fin, men jeg kunne tenkt meg litt kritikk på ting som var bra, ting jeg kunne gjort enklere og ting jeg burde endre på. Dette kan være fra font bytte i navigasjonen til design endring og andre design-løsninger. Noen av undersidene har lite informasjon, dette er grunnet av at sjefen i huset ikke har tadd seg tid til å gi meg noe tekst, eller postet det i admin panelet.

 

Btw: Fargene er noe jeg ikke får lov og endre på (ettersom det er de offisielle esso fargene)

Takk for konstruktiv kritikk! :love:

 

[edit]Selvsagt burde jeg lagt til en link :ptrykk her[/edit]

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer ett par tips....

 

Header er litt tom, hva med å legge til ett bilde av stasjonen der eller en av storselgerene dere har.

 

Lag hovedlenkene litt mere "spennende" de er forholdsvis kjedelige.

 

Lag lenkene litt lettere å se... feks undermenyen for kampanje ser ikke ut som lenker, tror det ville gjort seg bedre om disse var litt tydligere.

 

Kanskje en bakgrunns farge for hele siden hadde gjort seg, siden er liksom litt kjedelig slik den er nå... Har du prøvd med andre alternative enn den streken rundt hele siden? Hva med tekst under bildet, isteden for på høyre siden på forsiden.

 

Dersom han har en trådløs sone, bør vel dette nevnes på forsiden også... surf mens du handler elns :D

Ellers rette opp i noen skrivefeil... sammarbeidspartner, gjærne...

Noe som skurrer litt med denne setningen også...

Vi har kanskje Bodø's beste bilvaskeanlegg, med moderne bilvaskemaskin og to lyse og oppvarmede selv-vaske haller
Den er liksom negativt ladet imo...

Hva med:

Vi har en topp moderne bilvaskemaskin med to lyse og oppvarmede selv-vaske haller, av mange betraktet som Bodø's beste bilvaskeanlegg!

Nå er ikke jeg noen ekspert på godt norsk da... så det er mulig jeg er helt på jordet.. ;)

 

Det er mine forslag som jeg har for øyeblikket... mulig jeg har noen andre litt senere...

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Hei tenkte jeg kunne være den første til å kommentere siden..

 

Siden ser ganske ålreit ut, men noe gjør at siden føles noe amtørmessig ut. Jeg kan ikke sette fingeren på helt hva det er.

 

Så tror jeg ikke du har sjekket siden i noe annet en IE, fordi jeg får feil med Firefox når jeg f.eks går inn på http://www.bodoelv.no/?p=kampanjetilbud

Problemet er at linkene forsvinner når du har trykket på første gangen, du kan sjekke ut selv så skjønner du det bedre.

 

En annen ting er at siden bør sjekkes for skrivefeil, så det går mer seriøs tone. F.eks feil: "sammlet"

 

Men siden er ellers ganske ryddig, trenger bare litt småpuss tror jeg..

 

EDIT: en som kom før meg hehe..

Endret av LBoN
Lenke til kommentar
Her kommer ett par tips....

 

Header er litt tom, hva med å legge til ett bilde av stasjonen der eller en av storselgerene dere har.

 

Lag hovedlenkene litt mere "spennende" de er forholdsvis kjedelige.

 

Lag lenkene litt lettere å se... feks undermenyen for kampanje ser ikke ut som lenker, tror det ville gjort seg bedre om disse var litt tydligere.

 

Kanskje en bakgrunns farge for hele siden hadde gjort seg, siden er liksom litt kjedelig slik den er nå... Har du prøvd med andre alternative enn den streken rundt hele siden?  Hva med tekst under bildet, isteden for på høyre siden på forsiden.

 

Dersom han har en trådløs sone, bør vel dette nevnes på forsiden også... surf mens du handler elns  :D

Ellers rette opp i noen skrivefeil... sammarbeidspartner, gjærne...

Noe som skurrer litt med denne setningen også...

Vi har kanskje Bodø's beste bilvaskeanlegg, med moderne bilvaskemaskin og to lyse og oppvarmede selv-vaske haller
Den er liksom negativt ladet imo...

Hva med:

Vi har en topp moderne bilvaskemaskin med to lyse og oppvarmede selv-vaske haller, av mange betraktet som Bodø's beste bilvaskeanlegg!

Nå er ikke jeg noen ekspert på godt norsk da... så det er mulig jeg er helt på jordet.. ;)

 

Det er mine forslag som jeg har for øyeblikket... mulig jeg har noen andre litt senere...

 

Lykke til videre!

6795621[/snapback]

 

Tusen takk for kritikk.

Er veldig enig i at headeren er litt kjederlig, må prøve og få mekka noe photoshop inn der, et bilde av stasjonen til høyre i headeren kanskje(?)

 

Er egentlig ganske dårlig med idèer, men ser også at linkene i navigasjonen er litt kjedelige. Tenkt lenge på og gjøre noe med de, men kommer liksom ikke på noe. Kanskje noen der ute har et forslag for å "sprite" opp litt der?

 

Burde vell også som du sier få med at han har "trådløs sone" på forsiden, så får vell gjøre det også om ikke så lenge.

 

Jeg skal forøvrig også se på det med kampanjetilbud menyen.

 

Ellers blir jeg veldig glad for flere innspill, og ting jeg burde endre på, og hvordan de kanskje burde sett ut?

 

Tusen takk så langt folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...