Gå til innhold

Asus A6T vs A6JA eller noe annet?


jabbadabb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Skal kjøpe meg ny bærbar nå, problemet er bare at jeg ikke helt har aning om hvilken.

 

Blir vel mest brukt til gaming og film da jeg har et år i Troms garnison foran meg.

 

Setter pris på alt av info og råd.

Budsjett: 10-12 tusen. Helst ikke over 11, men kan strekke meg da.

6794321[/snapback]

 

A6Ja er nok en bedre maskin alt i alt uteom i pris og litt batteritid. Så det spørs vel hvor mye du er villig til å betale, du sparer jo nesten 2000 kr på A6T. Kommer jo litt ann på om du orker å vente en måned på leveringa også. Personlig kommer jeg til å kjøpe meg en A6T både pga. pris og batteritid.

Endret av erlende
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, hvordan er det egentlig med batteritiden og "alt det der". Noen mener jo AMD-prossesorene sluker strøm, sånn sett skulle jo A6Ja kommet bedre ut enn A6T.

 

Flaks at jeg så denne posten btw. Jeg var allerede på god vei til å kjøpe Dell Inspiron 6400 i "topputførelse" jf. specs'ene på nettsiden deres.

 

Men ASUS tilbyr jo tilsynelatende et langt kraftigere grafikkort (X1600 kontra X1400) og foruten en noe mindre HD (120GB vs 100GB) og batteri (man kan velge 80 hos Dell) en langt mer komplett pakke med både mus og bæreveske.

 

Det eneste som skulle holde meg bort ifra å kjøpe noe annet enn Dell måtte være batteritiden. Kan maskinen klare flere timer som i6400? Sett at den klarer rundt 3-4timer hadde jeg allerede vært fornøyd, og hvordan er det med oppløsning? For omtrent samme pris hos Dell får jeg jo 1600x1050.. jeg er ingen oppløsningsfreak, så vil jeg savne en så høy oppløsning på en 15.4"

 

(for å gjøre trådkiddnappingen komplett):

 

Hvilke alternativer finnes det i denne prisklassen med kraftige grafikkløsninger (typisk X1600 ,GF7600) med opptil 15.4" og batteritid typisk noen timer? Jeg er vel dum hvis jeg går for Dell

Lenke til kommentar
Hvordan kan du si dette? Har du sett tester av begge, eller ser du bare på specs?/A6Ja er nok en bedre maskin alt i alt uteom i pris og litt batteritid. Kommer jo litt ann på om du orker å vente en måned på leveringa også. Personlig kommer jeg til å kjøpe meg en A6T både pga. pris og batteritid.

 

 

AMD Turion x2 CPU'ene bruker like lite strøm som Intels motpart, hvis ikke det er litt mindre (husker ikke i farten) Det er andre faktorer som spiller mer inn, f.eks ATI vs nVidia

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...