Gå til innhold

Når får eg min W800 tilbake?


Anbefalte innlegg

Heisann! (Veit ikkje om eg he komme riktig nå, men prøver meg uansett..)

8 aug 2006 leverte eg inn min W800 til Sony Ericsson for å reklamere på dårlig joy-stick. Så fram til nå må eg ha klart meg uten mobil(!), og eg he verken sett til W800'en min eller hørt frå SE i mellomtida. Så derfor lurer eg på; Tek d verkeleg så lang tid?? Eller er d eg som er for utolmodig..? Garantien og alt d der er i orden.. Må jau ha ein mobil snart..! :ermm:

Takker for all hjelp eg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaok.

Då eg leverte mobilen inn, sa han som eg leverte mobilen til at dei ikkje dreiv med mobilar lengre (Elite Foto i Arendal). He d noken betydning? Skulle få mobilen direktesendt frå SE når den blei ferdig, fekk eg beskjed om. Så, hå burde eg gjer? Kontakte Elite Foto i Arendal, eller direkte til Sony Ericsson?

Lenke til kommentar

De kan ikke bare fraskrive seg ansvaret fordi de ikke selger telefoner lengre. Da må de eventuellt finne noen som er villige til å overta ansvaret for eksisterende kunder. Det er i hvertfall ikke ditt problem at de ikke selger telefoner. Vis til forbrukerkjøpsloven hvor det står at du har krav på lånetelefon hvis reparasjonen tar over en uke.

Lenke til kommentar
du har også krav på omlevering om rep tar mer en 3uker :) stå på retten din ;) bare og vise til forbrukerloven :D

6804687[/snapback]

Hvorfor tror du det? Vis meg gjerne hvor det står i forbrukerkjøpsloven at man har krav på omlevering etter 3 uker.

6806536[/snapback]

 

Det står ingenting om "antall uker" i forbrukerjøpsloven. Det eneste som omhandler tidsaspekt der er att det ikke avhjelp ikke skal være til "ulempe" for forbruker. Mange tolker loven (deriblant forbrukerrådet) dithen at i det avhjelp tar over 3 uker er det en "ulempe" for kunden...

 

Dersom du kontakter forbrukerrådet kan du få ett skriv om dette...

Lenke til kommentar
Det står ingenting om "antall uker" i forbrukerjøpsloven. Det eneste som omhandler tidsaspekt der er att det ikke avhjelp ikke skal være til "ulempe" for forbruker. Mange tolker loven (deriblant forbrukerrådet) dithen at i det avhjelp tar over 3 uker er det en "ulempe" for kunden...

 

Dersom du kontakter forbrukerrådet kan du få ett skriv om dette...

6819660[/snapback]

Du viser akkurat mitt poeng. Det står ikke noe håndfast om tid i loven, og hva forbrukerrådet mener er egentlig ikke relevant. Da det kun er et råd til forbruker.

Lenke til kommentar
Det står ingenting om "antall uker" i forbrukerjøpsloven. Det eneste som omhandler tidsaspekt der er att det ikke avhjelp ikke skal være til "ulempe" for forbruker. Mange tolker loven (deriblant forbrukerrådet) dithen at i det avhjelp tar over 3 uker er det en "ulempe" for kunden...

 

Dersom du kontakter forbrukerrådet kan du få ett skriv om dette...

6819660[/snapback]

Du viser akkurat mitt poeng. Det står ikke noe håndfast om tid i loven, og hva forbrukerrådet mener er egentlig ikke relevant. Da det kun er et råd til forbruker.

6821357[/snapback]

 

Den er forsåvidt grei, men det skader da aldri med en uttalelse fra forbrukerådet. Ellers trodde jeg da virkelig at det er den "vanlige" oppfatning i bransjen at servicetid over 3 uker er ganske drøyt på ett produkt som brukes daglig (som mobiltelefoner)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...